موضوعات داغ

مدیر آستون مارتین اعتقاد دارد مارک های لوکس رو به زوال می روند

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
اندی پالمر، مدیر اجرایی شرکت اسپرت ساز بریتانیایی، آستون مارتین، پیش بینی می کند مارک های لوکس بزرگ نظیر کادیلاک، اینفینیتی و لینکلن در آینده نزدیک از صحنه رقابت محو خواهند شد. این گفته در جریان یک کنفرانس در ایالات متحده برگزار شد و پالمر خاطر نشان کرد این شرکت ها باید هرچه زودتر اقداماتی را برای بازگشت به روند سود دهی انجام دهند. بسیاری از کارخانجات واقع در دیترویت، که بر تولید محصولات لوکس آمریکایی نظیر خودروهای کادیلاک اشتغال داشتند، در طی چندین دهه گذشته ورشکست شده اند. شرایط مشابهی نیز برای اسپرت ساز ها بریتانیایی رخ داد.
او می گوید هنگامی که به عنوان مدیر اجرایی آستون مارتین تعیین شد، اندک کسانی بودند که امید داشتند آستون مارتین مجددا بتواند به عنوان یک خودروساز بزرگ، ایفای نقش کند و بسیاری اعتقاد داشتند آستون مارتین در مدت زمانی کوتاه به تاریخ خواهد پیوست. پالمر استفاده از پلتفرم های مخصوص به خود و فناوری های انحصاری برای بقا در بازار را گفته ای نادرست می داند. او اعتقاد دارد هر شرکتی باید بداند چه میزان خودرو و به چه قیمت بفروشد تا به سوددهی دست پیدا کند و زمانی که شرکت در شرایط بحرانی قرار می گیرد، برقراری این تعادل سخت تر می شود.
پالمر اعتقاد دارد مشکل اصلی برندهایی همچون کادیلاک یا لینکلن ، این است که به عنوان زیر مجموعه ای از یک شرکت بزرگتر، نظیر جنرال موتورز یا فورد محسوب می شوند و مشتری دید مستقلی نسبت به آن ها ندارد. آستون مارتین نیز زمانی در شرایطی مشابه به سر می برد و عضوی از گروه خودروسازی برتر یا Premier Automotive Group بود که دیگر اعضای آن را فورد، لندروور و جگوار تشکیل می دادند. آستون مارتین در سال 2010 از این گروه جدا شد و هویت مستقلی به خود گرفت، و اکنون از دید پالمر، جز شش برند برتر جهان در حوزه فناوری خودرویی و در کنار نام هایی همچون لامبورگینی، فراری، بنتلی، مک لارن و رولزرویس قرار دارد. آستون مارتین در حال حاضر با تهدیدات ناشی از برگزیت دست و پنجه نرم می کند و به دنبال راهی برای دور زدن آن است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد