موضوعات داغ

شرط تازه مالیاتی برای خریداران بیش از یک خودرو

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
دلالان و واسطه گران بازار خودرو که در پیش فروش های اخیر خودروسازان اقدام به پیش خرید تعداد زیادی خودرو کرده بودند سودهای قابل توجهی را از اختلاف قیمت خودروهای ثبت نامی و بازار آزاد بدست آوردند.
به نقل از تسنیم، با اجرایی شدن ماده 4 آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان که سبب شد تحویل خودروهای ثبت نامی به مردم از اول شهریور ماه تا 30 دی ماه با قیمت‌های گذشته صورت بگیرد بسیاری از دلالان بازار خودرو حاشیه امن درآمدهای کاذب خود را حفظ کرده و از نابسامانی این بازار بیشترین سود را بدست آوردند. در واقع این افراد با هدف فروش و کسب درآمد، در فروش اینترنتی خودروسازان شرکت کرده بودند و مصرف کننده نهایی محسوب نمی شوند. به تازگی وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام کرده است که به دنبال شناسایی و دریافت مالیات از این افراد است.
به گفته یکی از مقامات مسئول در سازمان امور مالیاتی یک توافق اولیه با وزارت صمت صورت گرفته که بر اساس آن فهرست، مشخصات و کدملی خریدارانی که در طرح های پیش فروش شهریور تا دی ماه خودروسازان شرکت کرده اند، از سوی وزارت صمت در اختیار وزارت امور اقتصادی و دارائی قرار می‌گیرد تا مطابق با آن، خریدارانی که بیش از یک دستگاه خودرو خریداری کرده‌اند مشمول پرداخت مالیات از محل کسب درآمد از این پیش خریدها شوند. لازم به ذکر است دیگر اطلاعات مالی این افراد نیز بررسی می شود تا در صورت انجام اقدامات مشابه، ملزم به پرداخت مالیات شوند.
هدف سازمان امور مالیاتی از این اقدام جلوگیری از کسب سودهای کاذب از خرید و فروش خودروها بوده و این سازمان به دنبال مبارزه با عده ای است که بر روی نابسامانی های اخیر بازار موج سواری داشته و از این ناهنجاری اقتصادی سوء استفاده کرده اند.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/11/14
انصافا توجه کردین چی شد؟؟؟
قیمت ماشین به همه چی ربط پیدا کرده به جز هزینه و کیفیت ساختش!!!!
یه روز قیمت ماشین ربط به حاشیه بازار داره یه روز به دلار یه روز به این ربط داره که تا آخر دی ثبت نام کرده باشن یا نه!
فکر کنم تو کشورهای (عقب)افتاده اروپایی مثل آلمان که اقتصادشون به پای ما نمیرسه و بنز هم نمیتونه استاندارد های ایرانخودرو رو پاس کنه ، قیمت ماشین بر اساس هزینه ساختشه! بنده خداها اصلا زندگیشون هیجان نداره!
1397/11/14
دارایی چی ها برای پر کردن جیب خودشون به اسم جلوگیری از سود دلاان میخواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند...در این گرانیهای چند ماهه اخیر همه ملت متضرر شده اند....مالیات بیشتر بر روی قیمت خودرو نتیجه ای جز گران شدن بیشتر قیمت خودرو در بازار و متضرر شدن بیشتر خریدار در بر نخواهد داشت...
1397/11/14
سلام
چرا از از شهریور بررسی نمی شود؟؟؟
چرا از اول سال بررسی نمی شود دلال های اصلی از اول سال تا آخر سال خرید داشته اند
1397/11/14
این همه بخور بخور و دزدی شده یکی از بند های "قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان" مصرف کننده بمیره بهتره تا اینکه شما ها اینقدر خر فرض کنید ملتو و به هر بهونه ای کمبودهاتونو بزور از جیبش به کشید بیرون واقعا معلوم نیست کمبود بودجه چقدر زیاده که هرروز دارن یه راه جدید ارایه می کنن واسه دزدی بیشتر
1397/11/14
خودرو سازان سر دلالها کلاه گذاشتند، از قدیم گفته اند همیشه دروغگو طمع کار را گول میزند. در ثبت نام های اخیر هر دلالی چند خودرو ثبت نام کرده، تا چند برابر به خلق الله بفروشد ،نه ماشین را تحویلش میدهند نه پولی وجود دارد که پس بدهند تازه دارند دلالها را شناسایی میکنند تا یک مالیاتی را به نافشان ببندند، افراد سود جو هم در این قضیه به عنوان سلطان خودرو معرفی میکنند.