موضوعات داغ

پکیج ساماندهی بازار خودرو تصویب شد؛ وام کلان دولت به صنایع

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
فرشاد مقیمی معاون امور صنایع وزارت صمت اظهار داشت: وزارت صمت برای کمک به خودروسازان برای عبور از تحریم‌ها، پکیج ساماندهی بازار خودرو را در ستاد اقتصاد مقاومتی به ریاست معاون اول ریاست جمهوری به تصویب رساند.
به گزارش خودروبانک و به نقل از اخبار خودرو، وی ادامه داد: این پکیج دارای چند سرفصل و محور اصلی مانند واگذاری دارایی‌های غیرمولد خودروسازان تا سقف هزار میلیارد تومان، تامین سرمایه در گردش خودروسازان در بخش ارزی و ریالی، کاهش 30 درصدی وابستگی ارزی خودروسازان به خارج از کشور و داخلی سازی قطعات است. مقیمی در ادامه افزود: در شرایط تحریم تحویل خودروهای معوق به دلیل دور زدن تحریم زمان‌بر خواهد بود، اما آنچه در شرایط کنونی مورد اهمیت است، پیاده‌سازی مکانیزمی برای دور زدن تحریم‌ها به منظور واردات قطعات مورد نیاز خودروسازان جهت حفظ وادامه چرخه تولید است.
معاون امور صنایع وزارت صمت با اشاره به اینکه دشمنان می‌گویند تحریم‌های ما هوشمندانه است، گفت: ما نیز راهکارهای هوشمندانه‌ای برای مقابله با این حریم‌ها با هدف حفظ تولید و بازگشت خودروسازان کشور به سطح تولید گذشته داریم.
مقیمی درباره اعلام زمان تحویل خودروهای معوق به مشتریان، بیان داشت: این موضوع از وظایف خودروسازان است که هر چه سریعتر با در نظر گرفتن راهکارهای عبور از تحریم، زمان تحویل این خودروها را برای مشتریان خود مشخص کنند و وزارت صمت نیز این موضوع را به خودروسازان گوشزد کرده است. مقیمی با تاکید بر حفظ حقوق مشتری، گفت: نمایندگانی از سوی سازمان حمایت در شرکت‌های خودروسازی مستقر شده‌اند تا ناظر بر مشتری مداری کامل خودروسازان باشند تا خودروسازان با رعایت قوانین و ضوابط بتوانند رضایت نسبی مشترین خود را بدست بیاورند.
مقیمی در پایان تصریح کرد: کشور ما در شرایط تحریم بسر می‌برد و ما باید با کمک و همکاری یکدیگر از این شرایط سخت عبور کنیم. ما اطمینان داریم که با کمک مردم و صبوری آنها و تلاش دولت و خودروسازان می‌توانیم برمشکلات غلبه کنیم و اهداف شوم کشورهای تحریم‌کننده ایران را در نطفه خفه کنیم.

نظرات کاربران

6 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/11/15
فعلا که مردم رو خفه کردید با این تولیدات آشغال و گرون..
1397/11/15
یادمه اون زمان که مردم به دلیل افزایش قیمت خودروهای بی کیفیت خرید خودروی صفر را تحریم کردند وزیر وقت میگفت اینا ضد انقلابند!
الان هم همونه لقمه از تو حلق مردم میگیرند میدند خودروسازهاشون.
1397/11/15
فرشاد بابت راهکار هوشمندانت برای ادامه چرخه تولید لگن های ماقبل تاریخ تبریک میگم.
1397/11/15
دوست عزیز چهل ساله همین حرف هارو می زنید و می گویید مرد صبر و تحمل کنند،آیا شما کاری جز پر کردن جیب های خودتون برای ملت کردید؟؟؟تا کی می خواهید به گلوی مردم فشار بیارید برای راحتی و آسایش خودتون؟؟؟
1397/11/15
این وام‌هایی ک‌ب این صنعت میدن ب وسیله چاپ پول بی پشتوانه هست ک این پول بی پشتوانه ایجاد تورم میکنه..یعتی دارن ب قیمت نجات این دو شرکت دزد گاری سازی..جیب مردم خالی میکنن ب طور غیر مستقیم..افزایش تورم هم ک همراه میشه با گرون کردن دوباره ماشین..یعنی دارن ی سیکل معیوب هی تکرار میکنن و در اخر این ب صرر نردمه...چون ن تنها رو قیمت ماشین تاثیر منفی داره تورم رو قیمت بقیه چیز ها تاثیر منفی داره یعنی خوراکی بگیر تا قیمت اجاره و بقیه چیزا..
1397/11/15
کی از مردم سوال کردید که گفتن میخوان توی این وضعیت همراه و همپای شما باشن؟