موضوعات داغ

قیمت خودرو در سال 98 ارزان خواهد شد؟

عکس مطلب اول
تعیین تکلیف نشدن بحث قیمت خودرو و فروش خودرو وارداتی در کنار اشباع بازار از خودروهای داخلی این تصور را در برخی ایجاد کرده که قیمت خودرو چه داخلی و چه خارجی در سال 98 روند کاهشی خواهد داشت. با این حال بسیاری هم بر این باورند نباید منتظر ارزانی باشیم.
به گزارش سلام نو، پیش بینی قیمت خودرو در سال 98 کار آسانی نیست اما به گفته بسیاری از کارشناسان صنعت خودرو افزایش قیمت خودروها در سال ۹۷ برای سال آینده تثبیت خواهد شد.
از ابتدای سال نوسانات نرخ ارز باعث شده تا قیمت خودروهای وارداتی با روند صعودی مواجه شود و تاکنون قیمت این خودروها 2 تا 3 برابر شده است. فعالان بازار تاکید دارند خریداری در بازار نیست و هر چند تعداد فروشنده‌ها اندک است اما خریداران باز هم کمتر از این میزان هستند. طی چند ماه اخیر معاملات این خودروها ناگهان با رکودی سخت مواجه شد و این مسئله باعث شده تا قیمت خودروهای وارداتی به کمترین میزان خود برسد. بنابراین شاید حالا بهترین موقعیت برای خرید خودروهای وارداتی باشد.
منتظر ارزانی خودرو نباشیم
بابک صدرایی یکی از همین کارشناسان است که در گفت‌وگویی به تجارت فردا گفته است: قیمت خودرو در سال ۹۸ علاوه بر عرضه و تقاضا به قیمت دلار هم بستگی دارد. سال ۹۷ با برخی اقدامات هیجانی قیمت خودرو در بازار افزایش یافت. به نظر می رسد دولت اگر بتواند نرخ ارز را در سال ۹۸ نرخ ارز ثابت نگه دارد، قیمت خودرو نیز تثبیت خواهد شد.
این در حالی است که پیش بینی ها درباره قیمت دلار در سال آینده از سوی کارشناسان متفاوت است. هادی حق شناس، اقتصاددان و نماینده پیشین مجلس به سلام نو گفته است: با ادامه روند فعلی که در اقتصاد کشور وجود دارد، به شرط آنکه شوک سیاسی خاصی در سطح بین المللی به وجود نیاید سال آینده قیمت دلار بین 10 تا 12 هزار تومان نوسان خواهد داشت.
صحرایی همچنین با اشاره به امکان افزایش قیمت خودرو در سال آینده اظهار کرده است: امکان دارد با تصویب افزایش قیمت خودرو به پنج درصد کمتر از حاشیه بازار، تقاضاها برای خریدن خودرو کاهش یابد. در حقیقت کاهش تقاضا مهمترین اتفاقی است که در بازار خودرو سال ۹۸ به جریان خواهد افتاد.
این کارشناس اقتصادی اظهار کرده است سال ۹۸ نباید انتظار ارزانی قیمت خودروها را داشته باشیم بلکه افزایش قیمت خودروها در سال ۹۷ برای سال آینده تثبیت خواهد شد.
افزایش قیمت خودرو به چه مولفه‌هایی بستگی دارد؟
او با بیان اینکه بازار خودرو پارامترهای خاص خودش را دارد، یادآور شده است: افزایش قیمت خودرو به این بستگی دارد که برای هر تقاضا چه عرضه‌ای وجود خواهد داشت. معتقدیم چنانچه خودروسازان نسبت به تولید برخی مدل‌ها کم مهری نشان دهند، قیمت‌ها برای برخی مدل‌ها افزایش خواهد یافت.
به گزارش سلام نو هنوز نمی‌توان به قطعیت گفت بازار خودرو در سال 98 چه تحولاتی خواهد داشت. در حالی که به پایان سال نزدیک می شویم ورود به بازار شب عید، آزادسازی قیمت‌ها و احتمال شروع موج جدید تورمی در بازارهای موازی مثل ارز و طلا وجود دارد.
خودروسازان بزرگ کشور قیمت محصولات کارخانه‌ای خود را با سی درصد افزایش قیمت اعلام کرده اند. باید به این سوال پاسخ داد که قیمت‌های جدید بازار چه تاثیری بر روند قیمتی بازار خواهد گذاشت؟
طی همین چند روزی که از اعلام قیمت جدید گذشته است بررسی روند قیمت بازار نشان می‌دهد که اعلام قیمت کارخانه‌ای تاثیری بر بازار نداشته است. دلیل این امر مشخص است؛ قرار نیست شرایط فروشی با این قیمت‌ها از سوی سایپا یا ایران خودرو اعلام شود و مهم‌تر از همه این مسائل این قیمت‌ها برای فروش محصولاتی است که قبلاً پیش‌فروش شده بودند و به خودرویی که الان به فروش می‌رسد، ارتباطی ندارد.
در شرایط فعلی تصور این که قیمت‌گذاری باعث کاهش قیمت خودروهای ایران‌خودرو و سایپا شود، غیرواقعی به نظر نمی رسد. ایران‌خودرو به تازگی قیمت حاشیه بازار خودروهای خود را منتشر کرده و حتی دو مدل را برای فروش فوری گذاشته است. البته تعداد این خودروها از 300 دستگاه تجاوز نمی‌کند. همین نشان می‌دهد که چسبندگی قیمت‌ها به سقف دوام می‌آورد.
در یک تعریف کلی چسبندگی قیمت وضعیتی را شرح می ‌دهد که قیمت نرمال در آن به تغییر مقاوم است. چسبندگی نرمال کامل وقتی اتفاق می‌ افتد که قیمت برای بازه مناسبی از زمان در شرایط نرمال ثابت شده باشد. البته چسبندگی ممکن است در بازار هم رو به پایین و هم رو به بالا و یا یکی از این دو باشد.
این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

17 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/11/16
کاهش قیمت خودرو فقط با افزایش نرخ سود بانکها ممکن است اگه دولت نرخ سود بانکی رو30درصد بکند خیلی از مردم پول خود رو به بانکها می برند.
1397/11/17
دقیقا
و مطمئن باش زمانی که موجودی انبار خودروسازها صفر بشه همین کار رو انجام میدن!
الان کارخونه ها ماشین دارن ولی از حرص گرون فروختن رو نمیکنن!
1397/11/18
سود بانکها زیاد بشه همه پولاشونو میزارن تو بانک ایندفعه نقدینگی زیاد میشه بعدم طبق معمول ارزش پول میاد پایین.

همان آشو همان قابلمه...
1397/12/16
خیر دوست عزیز!!! این نقدینگی رو افزایش میده و بدتره!!! نقدینگی 30 درصدی از بانک دوباره خارج میشه و وارد هر بازاری بشه اون رو ملتهب میکنه. مشکل مردم هستن ک پراید 50 میلیونی میخرن و دولتی ک اصلا نظارت نداره
1398/1/15
افزایش نقدینگی به اون میگن که دست مردم باشه و بخوات سرازیر بشه به بازار، نه اون که در بانک هست. قبل از مدتی پیش کشور آرژانتین برای جلوگیری از پائین اومدن ارزش پولش, سود بانکی را تا سقف بیش از 60 درصد رسوند و تا حدود قابل ملاحظه ایی موفق بود در این کار، حالا اینکه دولتمردان ما در چه سیاستی هستند خدا میداند
1397/11/16

قیمت خودرو در سال 98 ارزان خواهد شد؟

خودرو بانک مگه شما کجا زندگی می کنید؟
مگه اینجا کشور اروپایی یا آسیایی هست که خودرو ارزون بشه؟
اینجا ایرانه جایی که هیچ وقت سابقه نداشته چیزی گرون بشه ارزون بشه.
کلا تیتر مشکل داره باید بنویسد :
قیمت خودرو در سال 98 چند برابر خواهد شد؟
این درسته.
یا خودرو بانک پرسنلش تو خارج زندگی می کنن یا اینکه مخاطب رو ساده گرفتن.
1397/11/16
اره خیلی زود میشه..مافیای خودرو خیلی زود اجازه میده ک خودرو ارزون بشه!!
1397/11/16
بزک نمیر بهار میاد...........
1397/11/18
#خودرو. سلام دوستان.مگر ما در جنگ اقتصادی نیستیم.مگر در جنگ نبایدهزینه خوراک و مهمات و لجستیک و .... توسط دولت پرداخت شود؟پس چطور دولت و مجلس به خودروسازان بزرگ داخلی فشار میارن که خودرو را به قیمت پارسال باید بفروشید؛ولی تمام تورم و افزایش قیمت ها را باید از جیب بدهید. آیا این روش جزئ ایجاد ناراحتی و لطمه به صنعت خودرو که مورد نظر دشمن است ( بازی در زمین و به نفع دشمن ) آورده ای دیگر خواهد داشت .چطور بقیه خودروسازا مثل مدیران یا کرمان یا ....تا ۱۵۰ درصد برخی محصولاتشان افزایش قیمت داشته ولی این دو خودروساز باید به قیمت پارسال محصولاتشان را بفروشند!!!؟؟؟؟ قبول؛؛ جنگ اقتصادی است و صنعت خودرو یکی از اهداف دشمن. دشمن قصدش ضربه زدن به این صنعت است و بیکاری و تورم و نارضایتی در صنعت خودرو... پس نقش شما بعنوان دولت و مجلس چیست؟؟!!شما چه هزینه ای پرداخت میکنید. شما در ۴ ماه ابتدای سال جاری(۹۷) به بستگانتان مجوز ثبت سفارش ورود کالاهایی مثل موبایل ؛ کاغذ و ... رو با ارز ۴۲۰۰ تومانی دادید و میلیاردها از کیسه ملت رفت و الان دنبال ان کالاها و ارزها میگردید و پرتقال فروش نیست ! تولید و فروش خودرو؛ کاملاقابل رصد و کنترل است.دولت راست میگوید؛؛ و بفکر صنعت خودرو و ملت مشغول در این صنعت است و متوجه شده دشمن ان را هدف قرار داده ؟ مردانه روز یکشنبه در هیت دولت وزیر صمت پیشنهاد کند ؛ دولت بابت تولید هر دستگاه خودرو متعلق به اقشار معمولی جامعه ؛؛مثل تیبا پراید پژو وسمند... ؛؛ هزار دلار ۴۲۰۰ تومانی به این دو خودرو ساز پرداخت میکند و اگر موفق به صادرات شد۵۰۰ دلار بلاعوض بصورت تشویقی (بمدت یکسال ) پرداخت میکند.این یعنی مبارزه و اقدام پدافندی علیه آفند دشمن در صنعت خودرو . آنوقت آثار ان را در افزایش تولید ؛رضایت کارگران و تولیدکنندگان قطعه ی خودرو؛ رضایت مصرف کننده (اقشار متوسط یا همان سرمایه اصلی کشور ) کنترل قیمت ها؛؛ جلوگیری از سقوط سهام خودرویی و باطبع کل بورس؛ تقویت چرخه محرک اقتصاد و ..... را بدنبال خواهد داشت.لطفا در سایر گرهها بفرستید. شاید به دست ریس محترم جمهور و اعضا دولت به خصوص صمت رسید و متوجه شدن که رفتارشان دقیقا کمک به دشمن؛؛؛؛ در زمین زدن یکی از صنایع مهم کشور است . شما در کشور بخاطر گوشت مصرفی ؛ که البته از ما یحتاج اساسی و مهم است ؛متاسفانه یک هواپیما از دست دادید.این اتفاق از جمله هزینه های جنگ اقتصادی و تحریم است. در جنگ نظامی و سخت هم ممکن است هواپیما ؛ تانک ..... و از همه مهمتر انسانهای بزرگی از دست بروند. ولی چرا در صنعت خودرو دولت محترم نا خواسته در زمین دشمن بازی میکند و نقش غضنفر را دارد . چرا گل به خودی میزنند. چطور میلیادها ارز ۴۲۰۰ تومانی برای بسیاری از کالاهای عجیب غیر قابل کنترل و رصد پرداخت کردید و الان این صنعت را رها کرده و مرتب در اخبار باعث نگرانی مردم میشوید. به کالاهایی ارز دولتی دادید؛ که حتی نمیتوانید بگویید ورود و توزیع شده اند یا خیر ؟؟؟!!!! لطفا این پیام را بفرستید تا برسه بدستشان . باشد که متوجه بشن . یا حق .
1397/11/20
#خودرو. سلام دوستان.مگر ما در جنگ اقتصادی نیستیم.مگر در جنگ نبایدهزینه خوراک و مهمات و لجستیک و .... توسط دولت پرداخت شود؟پس چطور دولت و مجلس به خودروسازان بزرگ داخلی فشار میارن که خودرو را به قیمت پارسال باید بفروشید؛ولی تمام تورم و افزایش قیمت ها را باید از جیب بدهید. آیا این روش جزئ ایجاد ناراحتی و لطمه به صنعت خودرو که مورد نظر دشمن است ( بازی در زمین و به نفع دشمن ) آورده ای دیگر خواهد داشت .چطور بقیه خودروسازا مثل مدیران یا کرمان یا ....تا ۱۵۰ درصد برخی محصولاتشان افزایش قیمت داشته ولی این دو خودروساز باید به قیمت پارسال محصولاتشان را بفروشند!!!؟؟؟؟ قبول؛؛ جنگ اقتصادی است و صنعت خودرو یکی از اهداف دشمن. دشمن قصدش ضربه زدن به این صنعت است و بیکاری و تورم و نارضایتی در صنعت خودرو... پس نقش شما بعنوان دولت و مجلس چیست؟؟!!شما چه هزینه ای پرداخت میکنید. شما در ۴ ماه ابتدای سال جاری(۹۷) به بستگانتان مجوز ثبت سفارش ورود کالاهایی مثل موبایل ؛ کاغذ و ... رو با ارز ۴۲۰۰ تومانی دادید و میلیاردها از کیسه ملت رفت و الان دنبال ان کالاها و ارزها میگردید و پرتقال فروش نیست ! تولید و فروش خودرو؛ کاملاقابل رصد و کنترل است.دولت راست میگوید؛؛ و بفکر صنعت خودرو و ملت مشغول در این صنعت است و متوجه شده دشمن ان را هدف قرار داده ؟ مردانه روز یکشنبه در هیت دولت وزیر صمت پیشنهاد کند ؛ دولت بابت تولید هر دستگاه خودرو متعلق به اقشار معمولی جامعه ؛؛مثل تیبا پراید پژو وسمند... ؛؛ هزار دلار ۴۲۰۰ تومانی به این دو خودرو ساز پرداخت میکند و اگر موفق به صادرات شد۵۰۰ دلار بلاعوض بصورت تشویقی (بمدت یکسال ) پرداخت میکند.این یعنی مبارزه و اقدام پدافندی علیه آفند دشمن در صنعت خودرو . آنوقت آثار ان را در افزایش تولید ؛رضایت کارگران و تولیدکنندگان قطعه ی خودرو؛ رضایت مصرف کننده (اقشار متوسط یا همان سرمایه اصلی کشور ) کنترل قیمت ها؛؛ جلوگیری از سقوط سهام خودرویی و باطبع کل بورس؛ تقویت چرخه محرک اقتصاد و ..... را بدنبال خواهد داشت.لطفا در سایر گرهها بفرستید. شاید به دست ریس محترم جمهور و اعضا دولت به خصوص صمت رسید و متوجه شدن که رفتارشان دقیقا کمک به دشمن؛؛؛؛ در زمین زدن یکی از صنایع مهم کشور است . شما در کشور بخاطر گوشت مصرفی ؛ که البته از ما یحتاج اساسی و مهم است ؛متاسفانه یک هواپیما از دست دادید.این اتفاق از جمله هزینه های جنگ اقتصادی و تحریم است. در جنگ نظامی و سخت هم ممکن است هواپیما ؛ تانک ..... و از همه مهمتر انسانهای بزرگی از دست بروند. ولی چرا در صنعت خودرو دولت محترم نا خواسته در زمین دشمن بازی میکند و نقش غضنفر را دارد . چرا گل به خودی میزنند. چطور میلیادها ارز ۴۲۰۰ تومانی برای بسیاری از کالاهای عجیب غیر قابل کنترل و رصد پرداخت کردید و الان این صنعت را رها کرده و مرتب در اخبار باعث نگرانی مردم میشوید. به کالاهایی ارز دولتی دادید؛ که حتی نمیتوانید بگویید ورود و توزیع شده اند یا خیر ؟؟؟!!!! لطفا این پیام را بفرستید تا برسه بدستشان . باشد که متوجه بشن . یا حق .
1398/1/4
سلام دوستان سال نو مبارک.. بیاید نخرید تا ارزون شه مثل پسته که 70/75درصد مردم نخریدن.. شاید مثالم خیلی درست حسابی نبود ولی همین کار باعث شد کلی پسته رو دستشون بمونه و برای سال بعد بخان ارزونش کنن.. یه پرایدی ک 10میلیون ارزش داره رو چرا چندبرابر قیمت میخری رحمت ب خودت نمیاد ب زنو بچت بیاد از لقمه دهن خودتو زنو بچت میزنی که بری پراید 50تومنی بخری اخه چرااااا ! سرجدتون نکنید اینکارارو جیب اینارو پر نکنید همشون مفسدو مافیاو کلاش هستن .. بیاید ناموسا نخریم تا قیمتا شکسته شه ب الله گناه داریم .. یاحق
1398/1/12
تنها راه اینه نخریم ارزون بشه مثل پسته هر جور حساب کنی اشغالای ایران خودرو و سایپا ارزش خرید نداره بیاین خودمون به خودمون رحم کنیم خدا هم گفته من سرنوشت هیچ قومی رو تغییر نمیدم مگه خودشان تغیير بدن
1398/1/13
درسته مردم پسته نخریدن ولی پسته ها خراب نمیشن چون همشو با دلار ۱۳۰۰۰ هزار تومان صادر میکنند
1398/1/20
خب اشکال نداره میتونن صادر کنن ..... کی پراید میخره جز ما؟؟؟؟؟ پس نخریدن باعث میشه یا ماشین جدید تولید کنن یا با قیمت پایین بدن به مردم .... تولید که اینا لیبرالن امیدی نیست ولی قیمت رو میتونیم با نخریدن بیاریم پایین این همه سود کردن دو سال تا حسن رو حانی گورشو گم میکنه سود نکنن
1398/2/10
پراید ۵۰ملیون پیاز کیلوی۱۵تومن رب گوجه قوطی ۲۰پسته کیلویی ۲۰۰گوشت کیلویی۱۲۰ بازم بگو مرگ بر شاه
1398/10/9
خخخخخخخخخ
1398/8/19
با سلام لطف کنین از نظرات کارشناسان واقعی استفاده کنین نه امثال ایشون که جیره خور دولت هستند و بیشتر میخوان بازار رو به سمت و سوی تورمی بکشن تا دولت نهایت شود رو از قبل اون ببره ولی امیدوارم مردم با نخریدن خودرو با این قیمتهای نجومی و بی پایه در این دو تا شرکت دزد خونخوار رو ببندن و به لگن سازی در ایران پایان بدن