موضوعات داغ

بررسی بی ام و 640i گرن کوپه در بازار؛ کوسه آتشین باواریایی

عکس مطلب اول
بی ام و 640i گرن‌کوپه در کنار مرسدس‌بنز CLS و فولکس واگن CC، نشان‌دهنده تمایل آلمانی‌ها برای ساخت خودروهای سریع چهاردرب هستند. در حقیقت این خودروها سعی می‌کنند نمونه سدان کوپه‌های اسپرت باشند. از این رو بسیاری از افراد اعتقاد دارند این خودروها را می‌توان بهترین خودروهای ساخته شده در این دوره از زمان نامید. از بی ام و سری 6 گرن‌کوپه، مدل‌های 640i، 650i و M6 توانسته‌اند وارد ایران شوند. بی ام و سری 6 در حقیقت حاصل نبردی کاملاً متمدنانه بین دو خودروساز آلمانی از اشتوتگارت و باواریا است. در این مقاله قصد داریم با این کوسه باواریایی زیبا بیشتر آشنا شویم. خودرویی که با توجه به طراحی منحصربفردش که توسط نادرفقیه زاده، طراحی ایرانی انجام شده، در بدو معرفی توانست سر و صدای زیادی را در رسانه‌های بین‌المللی ایجاد کند.

BMW 640i Gran Coupe

BMW 640i Gran Coupe

بی ام و 640i گرن‌کوپه نخستین خودرویی بود که از این سری در سال 2013 وارد بازار شد و در آن زمان با قیمت 76.895 دلار به فروش می‌رسید که حدود بیست هزار دلار، گران‌تر از بالاترین تیپ بی ام و سری 5 بود. بی ام و سری 6 به طور معمول ده سانتیمتر طویل‌تر از سری پنج و حدود هفت سانتیمتر کوتاه‌تر از سری هفت همسن خودش است. بی ام و 640i گرن‌کوپه در زمان عرضه خودرویی شدیداً مقرون به صرفه برای خرید محسوب می‌شد، چرا که با سطح مناسبی از تجهیزات و امکانات رفاهی عرضه شد و قیمت بسیار پایین‌تری از بی ام و 740 یا پورشه پانامرا داشت. قیمت بی ام و سری 6 در نسخه M با افزودن کیت بدنه و دیگر امکانات و برخی بروز‌رسانی‌ها، به صد هزار دلار می‌رسید.

کابین بی ام و 640i

کابین بی ام و 640i

راننده می‌تواند در بی ام و 640i گرن‌کوپه تنظیمات مختلفی را برای شاسی انتخاب کند و حالت‌های موجود عبارتند از: اکو پرو که تمرکز بر مصرف سوخت دارد، کامفورت که سواری راحت فراهم می‌کند، کامفورت پلاس که تمرکز بر راحتی بیشتر دارد، اسپرت که رانندگی هیجان‌انگیز را فراهم می‌کند و اسپرت‌پلاس که سبک رانندگی خودرو را کاملاً مسابقه‌ای می‌کند و بعضی از سیستم‌های کنترلی را نیز خاموش کرده و کمی تعلیق و فرمان خودرو نیز سفت می‌شود تا هندلینگ بهتری برای حالت اسپرت به راننده هدیه دهد.

بی ام و سری 6

بی ام و سری 6

دریچه گاز سری 6 برای پاسخ‌دهی سریع برنامه‌ریزی شده و در صورت وارد کردن فشار بر پدال گاز، شتاب فوق‌العاده‌ای را شاهد خواهید بود. موتور خودرو از نوع شش سیلندر خطی است و مجهز به یک توربوشارژر است که می‌تواند 320 اسب بخار و 450 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. شتاب صفر تا صد این خودرو، در حدود 5.3 الی 5.6 ثانیه است که دو دهم ثانیه از بی ام و سری پنج کمتر است. جعبه دنده این خودرو از نوع هشت سرعته اتوماتیک و ساخت ZF آلمان است و سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل عقب که ماشین‌بازها آن را مردانه می‌نامند، وظیفه حرکت دادن بی ام و 1700 کیلویی را بر عهده دارد. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو، رقمی در حدود ۷.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر به صورت ترکیبی خواهد بود.

M6

M6

با این حال، این بی ام و ایراداتی نیز دارد که از آن جمله می‌توان به نفوذ سر و صدا و باد به داخل کابین در برخی مواقع به دلیل طراحی خاص شیشه‌ها و اسپرت و خشک بودن سواری، به دلیل رینگ‌های بیست اینچی خودرو اشاره کرد. ارایه پنج کمربند ایمنی برای پنج بزرگسال در کابین خودرو، از مشخصه‌های متمایز بی ام و سری 6 است. به بیان منتقدان، بی ام و سری 6 طراحی زیباتری از مرسدس‌بنز CLS یا آئودی A7 همسن خودش دارد و تبلور روح یک کوپه واقعی در یک سدان را می‌توان در آن دید. محیط داخلی خودرو نیز پیرو همین اصول در طراحی خارجی است و با به کار بردن رنگ سفید در طراحی تریم داخلی، فضایی شادتر را نسبت به اصلی‌ترین رقیب، یعنی مرسدس‌بنز CL550 برای مالک تدارک می‌بیند. از نظر کیفیت مواد استفاده شده در ساخت کابین نیز بی ام و 640i در جایگاهی بالاتر از مرسدس‌بنز قرار می‌گیرد.

گرن کوپه

گرن کوپه

متاسفانه با وجود آنکه بی ام و سری 6 از نظر امکانات و آپشن‌ها همواره یک برنده در بازار بوده است، بسیاری از نسخه‌های وارد شده به کشور، از تیپ‌های ساده هستند و با توجه به قیمت بالایی که دارند، بسیاری از مشتریان ترجیح می‌دهند به سراغ خودروهایی چون پورشه پانامرا در این رنج قیمتی بروند. بی ام و 640i خودرویی کوپه با ظاهری زیبا و بروز، مصرف سوخت پایین و سواری لذت بخش و کم سر و صداست که البته در بازار نیز خدمات بهتری را برای آن می‌توان از مرسدس‌بنز یافت.

زیب استور

زیب استور

زیب استور انتخاب BMW سواران ایرانی
مالکان محترم خودروهای BMW می توانند جهت تهیه محصولات اکسسوری و پوشاک، نصب اپل کار پلی و خدمات iDrive، انواع تایر ران فلت، تهیه لوازم جانبی بی ام ‌و، انواع روغن موتور مناسب بی ام و، افزودنی بنزین، انواع رینگ، لوازم نگهداری بدنه و داخل و همچنین انواع قلم خشگیر به وب سایت زیب استور به نشانی www.zibstore.ir مراجعه فرمایند و جهت دریافت مشاوره تلفنی رایگان با شماره تلفن 021476283 تماس حاصل کنند.
زیب استور انتخاب BMW سواران ایرانی

عکاس: سامان صدیقی این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

9 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/11/16
در وصفش چی میشه گفت،فقط باید ایستاد و به این زیبا خیره شد.هر کی داره نهایت لذتو ازش بپره ایشالا.
1397/11/17
bmw هم انگار داره از الگوی طراحی چین ها طبعیت میکنه!

این که دوج چارجر نسل قبلیه
1397/11/19
چرا چرت و پرت میگی اخه
کجاش شبیه دوجه
عینک لازم داری فک کنم
1397/11/17
کنسول وسط هم که انگار Kia های نسل گذشته هست

از خیلی از برند های پیشکسوت اتومبیل سازی فقط نامشان باقی مانده
در آلمانی ها BMW بهترین مثال آنهاست
تکراری بدون نوآوری در رده قیمتی خودشان بسیار ساده و خشک بدون جذابیت آنهم با توجه به مبلغ بالای قیمت.
از نظر تجربه و رضایت مشتری هم باید عرض کنم کلکسوین عیب و اشکال های پیچیده هستند وقتی اندکی از عمر آنها بگذرد
دچار عیب های میشوند که نمایندگی هم از تشخیص آن گاهی عاجز است (در مورد نمایندگی فریمانت کالیفرنیا که اینطور بود)
1399/2/13
آقا فک کنم شما حالت خوش نیست کجاش شبیه کنسول کیاست؟! به عقلت شک کردم. این ماشین کجاش بدون جذابیته؟ حتما ماشینای ایران خودرو و سایپا با جذابیته تازه عمر بی ام و تموم نشده و هنوز تو ایران میاد و مردمم میخرن نوش جونشون اون بنزه که عمرش توی ایران تموم شده نه جهان
1397/11/17
انصافا یکی از بهترین طرحهای ب ام و بوده و هست ، نمیدونم چرا دیگه پیگیریش نکردن ؟! علاوه بر اینکه خیلی زیباست نسبت به بقیه طرح های ب ام و خاص تر هم هست که دلنشین ترش میکنه
1397/11/18
زیبای باورایی ......640 ماورایی ....واقعا نسل ما ک سوخت خدا کنه نسل بعد بتونن از این اتوموبیل استفاده کنند ....m6 m4 m5 این یک تجربه 50 ساله ررو گذرونده ب اینجا رسیده و ما هم پراید رو 50 تا اسم براش گذاشتیم و نخواستیم پیشرفت کنیمچون مدیران ما بیسوادند و باسوادان ما بیکار
1397/11/19
با تشکر از گزارش مختصر و مفیدتون،باید عرص کنم که آقای فقیه زاده طراح داخلی گرن کوپه بودند.
1400/5/10
کنسولش یکم منو یاده اپتیما ۲۰۲۱ میندازه اما از اپتیما جذاب تره