موضوعات داغ

خودرو غیر قابل تصادف می شوند: آینده رویایی محصولات مرسدس بنز

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول
مرسدس امسال با معرفی کانسپت ESF جدیدی در مورد ایمنی نشان داد که بیشتر از همیشه بر روی ایمنی خودرو ها تمرکز کرده است به طوری که طبق آخرین مصاحبه ای که با آقای Ola Kalennius رییس بخش تحقیقات و توسعه مرسدس در استرالیا داشتیم وی اشاره کرد که خودرو های آینده این شرکت به کمک علم و تکنولوزی دیگر غیر قابل تصادف خواهند بود.
همچنین وی اینگونه ادامه داد : تمام سیستم های خود ران و دستیار های رانندگی برای این هستند که از تصادفات ترافیکی جلوگیری شود. به این علت که تمام تصادفاتی که این گونه رخ می دهند منشا انسانی داشته و در صورت عمل اشتباه راننده رخ می دهند. آقای Kalennius اشاره کرد که بخشی از تکنولوژی های سیستم ESF اماده تولید انبوه بوده و به زودی بر روی خودرو ها قرار می گیرد.
در ادامه اینگونه ادامه داد: یکی از اجزا اصلی این سیستم هوش مصنوعی است . خودرو به کمک هوش مصنوعی داده ها را جمع اوردی کرده و با سرور اصلی مبادله می کند تا یاد بگیرد چگونه می تواند به راننده در شرایط مختلف کمک کند. اگر شرایط به درستی پیش نرود سیستم وارد وضعیت محافظت از سرنشینان شده که در این حالت اگر تصادفی نیز رخ بدهد سرنشین کمترین میزان صدمه را خواهد دید.
تا اواسط امسال شرکت مرسدس قول این را داده است نشان دهد آینده ایمنی خودرو ها چگونه خواهد بود. این ادعا نشان می دهد که حداقل باید تا نمایشگاه فرانکفورت 2019 که در سپتامبر برگزار خواهد شد منتظر بمانیم . تا آن موقع باید ببینیم بزرگترین شرکت خودرو سازی جرمن چه چیزی در چنته خود دارد.
آخرین محصول ESF این شرکت سال 2009 معرفی شد. این خودرو که بر روی یک S 400 هیبرید اجرا شده بود در زمان خود از تکنولوژی های ایمنی بسیاری برخوردار بود. به طور مثال می توان به سازه های فلزی با مقاومت بیشتر و حرکت صندلی ها به سمت مرکز خودرو برای جلوگیری از صدمه بیشتر به سرنشینان اشاره کرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد