موضوعات داغ

بررسی بی ‌ام ‌و Z4 توسط اتوکار بریتانیا + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
مدل‌های Z1 و Z3 و Z8 بی ‌ام ‌و از نظر جدید بودن ارزش بالایی داشتند، اما موفقیت تجاری هیچکدام به حدی نبود که بیشتر از یک نسل دوام بیاورند. از طرفی Z4 آنقدر موفق بوده که بی‌ام‌و را متقاعد کند آن را نه تنها یکبار بلکه دوبار بازتولید کند. نسخه‌ی نسل سوم جدید این مدل سقف فلزی نسل دوم را ندارد، اما طویل تر، عریض تر و سنگین تر از مدل قبلی خودش است.

بی ‌ام ‌و Z4

بی ‌ام ‌و Z4

این خودرویی است که کارخانه‌ مونیخ از سال ۲۰۱۳ با همکاری تویوتا در حال تولید آن بوده است. البته کاری که بی‌ام‌و کرده این بوده که فنربندی خودرو را کاملا تغییر داده است. از ترکیبات آلومینیومی سبک برای کاهش هزینه در جرم فنر بندی‌ نشده استفاده شده، در حالی که تکنیک‌ های نصب شاسی کمکی در هر دو طرف استفاده شده و چرخ‌ ها عریض تر شده ‌اند.
خریداران هنگام خرید می ‌توانند یکی از موتورهای ۲ لیتری بنزینی توربوشارژ ۱۹۴ اسب بخاری و یا ۲۵۵ اسب بخاری را انتخاب کنند. همچنین موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی با قدرت ۳۳۵ اسب بخار ممکن است ماشین بازها را وسوسه کند.
این نسخه‌ جدید چرخ‌های استاندارد ۱۸ اینچی، به همراه جعبه دنده‌ی اتوماتیک ۸ سرعته، سیستم تعلیق اسپرت، ترمزهای ارتقایافته و دیفرانسیلی با قابلیت کنترل الکترونیکی دارد.

بی ‌ام ‌و Z4

بی ‌ام ‌و Z4

چرا سقف پارچه‌ای برای Z4 انتخاب شد؟
باعث خوشحالی است که استفاده از سقف فلزی تاشو در خودروها دیگر خواهانی ندارد. سقف‌های پارچه‌ای سبک تر و ساده ‌تر بوده و جای گذاری آن‌ها راحت تر است، که آن‌ها را به سقف مناسبی برای خودروهای اسپرت تبدیل کرده است. سقف پارچه‌‌ای Z4 هم باعث شده جایگاه راننده در خودرو خیلی بهتر از مدل‌ های قبلی شود.

بی ‌ام ‌و Z4

بی ‌ام ‌و Z4

عملکرد Z4 در جاده چطور است؟
Z4 از ابزار دیجیتالی نسل جدید بی‌ام‌و و سیستم عامل سرگرمی رسانه‌ای ۷.۰ بی‌ام‌و بهره می ‌برد. موتور شش سیلندر خطی توربوی Z4 پاسخگویی گشتاوری عالی دارد و در عین پرقدرت بودن، خیلی آزاد و هموار عمل می‌کند. از نظر تجربه‌ی رانندگی این خودرو ممکن است صاحبان پورشه ۷۱۸ باکستر را به خود جلب کند.
سواری و هندلینگ Z4 نسبت به مدل قبلی خیلی پیشرفت کرده‌اند. Z4 جدید خودرویی با کنترل بدنه‌ی خوب است که هندلینگ دقیقی داشته و در سرعت بالا ثبات مناسبی دارد. مثل خیلی دیگر از خودروهای بی‌ام‌و کمی طول می‌کشد تا آشنایی مناسبی با پیشرانه، تعلیق و فرمان‌دهی خودرو به دست آورید.

بی ‌ام ‌و Z4

بی ‌ام ‌و Z4

آیا Z4 می‌تواند با نزدیکترین رقبایش رقابت کند؟
اگر به دنبال رودستری سریع و لوکس بی‌ام‌و Z4 بهترین خودروی مخصوص شماست. البته این Z4 بهترین خودروی بی‌ام‌و نیست، اما نسبت به خودروهای قبلی این نسل به عالی بودن نزدیکتر شده است.


نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد