موضوعات داغ

نسل جدید تویوتا GT86 در راه است؛ قدرت بیشتر برای فلفل تُند ژاپنی

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
طبق اعلام رسمی برودی بات، مدیر روابط عمومی تویوتا در استرالیا، نسل دوم تویوتا GT86 بزودی به تولید خواهد رسید و مشتریان هدف آن، کسانی خواهند بود که به دنبال خودرویی ضعیف تر و ارزان تر از تویوتا سوپرا هستند. این ادعا در حالی مطرح می شود که هفته گذشته مجله خودرویی ژاپنی Best Car گزارش داده بود که تویوتا GT86 و سوبارو BRZ جدیدی را شاهد نخواهیم بود. بات در واکنش به این گزارش گفت: من نمی دانم این مجله به واسطه چه منبعی این خبر را منتشر کرده، اما همان طور که مشخص است، ما نمی خواهیم تولید تویوتا GT86 را متوقف کنیم، چرا که این خودرو به مانند یک برادر کوچکتر برای تویوتا سوپرا خواهد بود. این گفته ها در جریان گفتگویی مابین برودی بات و خبرنگار وب سایت خودرویی GoAuto بیان شد.
در اظهار نظری مشابه، یکی از مقامات تویوتا در شعبه آمریکا، به خبرنگار موتوروان اعلام کرد که تویوتا با ساخت تویوتا سوپرا، تعهد خود را نسبت به توسعه خودروهای اسپرت و هیجان انگیز نشان داده است و به هیچ عنوان قصد نداریم تولید و عرضه تویوتا GT86 ، که از سال 2013 عضوی از خانواده تویوتاست را متوقف کنیم و قطعا نسل جدید این خودرو، به بازار عرضه خواهد شد.
شایعات حاکی از آن هستند که همکاری تویوتا و سوبارو، برای عرضه نسل جدید تویوتا GT86 و سوبارو BRZ شکل گرفته و به احتمال زیاد، شاهد عرضه این خودرو از سال 2021 خواهیم بود. انتظار می رود برای قدرت دهی این خودروها، از یک پیشرانه چهار سیلندر 2.4 لیتری استفاده شود که در صورت نصب توربوشارژر، قدرت آن به 260 اسب بخار و گشتاور آن به 375 نیوتون متر برسد. شنیده ها حاکی از آن است که شرکت های ژاپنی، به دنبال کاهش مرکز ثقل این خودرو هستند. همچنین قبل از عرضه نسل جدید، احتمالا شاهد عرضه نسخه خاصی از تویوتا GT86 تحت برند Gazoo Racing خواهیم بود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد