موضوعات داغ

تشکیل بازار سیاه در سرتاسر کشور؛ نتیجه اجتناب ناپذیر دو نرخی شدن قیمت سوخت

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
حبیب‌الله کشت‌زر عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: نمایندگان مجلس طرحی را مبنی بر هر نفر روزانه یک لیتر بنزین ارائه کردند. در این طرح یک سامانه نیز برای خرید و فروش بنزین ایجاد می‌شد، که این طرح با مخالفت کمیسیون انرژی مجلس رد شد.
به گزارش خودروبانک و به نقل از عصر خودرو، وی ادامه داد: این طرح با نواقص زیادی روبه‌رو بود و نه تنها سبب کاهش مصرف بنزین نمی‌شد، بلکه سبب شکل‌گیری دلالان سوخت خواهد شد، زیرا برنامه صحیحی برای اجرای آن وجود نداشت. همچنین کالاها و خدمات خود را با قیمت سوخت وفق داده‌اند و این موضوع باعث افزایش قیمت کالا می‌شود و به همین علت این طرح از دستور کار خارج شد. وی در ادامه افزود: سهمیه‌بندی سوخت باعث دو نرخی شدن سوخت می‌شود و این دو نرخی شدن باعث فساد می‌شود، اما در شرایطی که آمار قاچاق سوخت بسیار بالاست، باید برای جلوگیری از قاچاق چاره‌ای کرد، زیرا سهمیه‌بندی باعث کاهش قاچاق سوخت می‌شود.
کشت‌زر عضو کمیسیون انرژی مجلس در پایان تصریح کرد: طبق آمارها روزانه ۹ تا ۱۲ هزار لیتر بنزین به خارج از کشور قاچاق می‌شود و این آمار بسیار زیاد است. حال که دولت و مجلس با سهمیه‌بندی سوخت مخالف هستند باید راهی برای جلوگیری از قاچاق سوخت پیدا کرد.
با این حال براساس تازه ترین اخبار به نظر می رسد که سهمه بندی سوخت (بدون افزایش قیمت) در دستور کار وزارت نفت برای سال 98 قرار گرفته است.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/11/23
من موندم تو این که، ما یه سفر زیارتی می خواییم بریم، کمربندمون رو هم از شلوارمون در میارن. جیبا مون رو میریزن بیرون، یه اسپری کوچک رو از کیفمون می کشن بیرون میگن نمیتونین با خودتون ببرین، ...... اونوقت چطور 9 تا 12 میلیون لیتر (یعنی میشه 600000 دبه 20 لیتری) در روز سوخت از ایران به خارج قاچاق میشه؟؟؟؟
1397/11/23
9 تا 12 هزار لیتر و نه 9 تا 12 میلیون لیتر
براستی تعیین مقدار قاچاق سوخت به خارج از کشور چگونه امکان پذیر است؟