موضوعات داغ

چری اکسید TX به شکل رسمی در چین رونمایی شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
خودروی چری اکسید TX اولین مدل از برند جدید شرکت چری یعنی Exeed در شهر ووهوی چین معرفی شد. این خودرو حاصل تلاش چری برای بالا بردن جایگاه برندش و همگام شدن با تقاضای نسل جوان است.
Exeed TX به عنوان یک شاسی بلند ترکیبی سایز متوسط می‌تواند از نظر قدرت، تکنولوژی‌های هوشمند و طراحی بدنه با خودروهای داخلی و خارجی هم‌رده‌ خودش رقابت کند.
این خودرو با موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژ شده و جعبه دنده‌ی دوکلاچه‌ی ۷سرعته قدرت نهایی ۱۴۵ کیلووات (بیش از 190 اسب بخار) و گشتاور نهایی ۲۹۰ نیوتن‌متر را تولید می‌کند.
این مدل جدید با سیستم عامل ساخته شده توسط بایدو یعنی آپولو دارای عملیات‌های هوشمند زیادی نیز می باشد که شامل تشخیص گفتار، جهت یابی با واقعیت افزوده و پرداخت آنلاین با تشخیص چهره می‌شود.
این خودرو فاصله دو محور ۲۷۱۵ میلیمتری، طولی ۴۶۹۰ میلیمتری، عرضی ۱۸۸۵ میلیمتری و ارتفاعی ۱۷۰۶ میلیمتری دارد.
چری اکسید TX توسط کارخانه‌ی هوشمند چری در ووهو ساخته شده که قدرت تولید سالانه‌ی ۱۰۰ هزار خودرو را دارد.
همکاری با جگوار لندروور باعث شده چری تجربیات خوبی در زمینه‌ طراحی به دست بیاورد که منجر به تولید خودروهای بهتری شده که با تقاضای مشتریان همخوانی بیشتری دارد.
مدل‌های بعدی برند Exeed شامل کامپکت SUV، سدان سایز متوسط و کامپکت سدان با سیستم سوخت‌رسانی مختلفی از جمله الکتریکی و هیبریدی می‌شود.
چری اکسید TX از ماه مارس ۲۰۱۹ (اسفند ۹۷) به بازار عرضه خواهد شد و این شرکت امیدوار است تا پایان سال ۲۰۱۹ حدود ۱۰۰ هزار نسخه از این خودرو به فروش برسد.
چری در ۸۰ کشور دنیا ۷.۲ میلیون مشتری دارد. این خودروساز سال گذشته ۷۵۲۷۵۹ نسخه خودرو به فروش رساند که نسبت به عملکرد سال گذشته‌ی خودش ۱۱٪ پیشرفت داشت.
چری سال گذشته ۱۲۶۹۹۳ خودرو به دیگر کشورها صادر کرد که رشدی ۱۸٪ نسبت به صادرات سال گذشته‌ خودش داشت. آن‌ها امیدوارند این تعداد امسال به ۲۰۰ هزار خودرو برسد و زیر شاخه اکسید نیز در سبد محصولات چری قرار است به عنوان سری خودروهای لوکس و پر امکانات نقش آفرینی کنند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد