موضوعات داغ

تولید کراس اوور کوچک برقی؛ برنامه فولکس واگن برای شکستن رکورد تسلا

عکس مطلب اول
با وجود تعداد بالای کراس اوورهای در بازار اما به نظر می رسد که همچنان تعداد مشتریان از خودروها بیشتر بوده و خودروسازان باید کراس اوورهای بیشتری را تولید کنند. از طرفی برنامه ی آینده ی فولکس واگن که مدل های ID را در بر می گیرد شامل خودروهای سواری است اما حالا اعلام شده که در آینده این برنامه تغییراتی خواهد داشت و فولکس واگن یک کراس اوور کوچک را به عنوان مدلی پایه و پایین تر از مدل ID Crozz عرضه خواهد کرد.
فعلا اطلاعات کمی از این خودرو در دسترس است اما منابع خبری گفته اند که این کراس اوور کوچک برقی ابعادی مشابه مدل T-Cross دارد و طول آن کمی از 4 متر بیشتر است.

اگر تولید این کراس اوور قطعی شود روی پلتفرم MEB ساخته خواهد شد که برای خودروهای برقی طراحی شده است. به دلیل طراحی هوشمندانه ی این پلتفرم فضای داخلی خودرو بزرگ خواهد بود و با وجود ابعاد یکسان با مدل T-Cross اما فضای بیشتری خواهد داشت.
در خصوص باتری این خودرو نیز گفته شده است که یک پک 48 کیلووات ساعتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت که در مقایسه با باتری 60 کیلووات ساعتی شورولت ولت کوچک تر است اما توانایی لازم برای فراهم کردن برد 330 کیلومتری دارد.
این محصول آینده‌ ی فولکس همانند کیا نیرو و هیوندای کونا برقی تنها به صورت تک دیفرانسیل خواهد اما به دلیل پلتفرم متفاوت، نیرو به چرخ های عقبی منتقل می شود.
اگر در نهایت فولکس واگن چراغ سبز را برای تولید این مدل صادر کند در اوایل دهه‌ی بعدی شاهد ورود به بازار آن خواهیم بود.
فولکس واگن امیدوار است که بتواند این خودرو را با قیمتی کمتر از رقبا راهی بازار کند و از این طریق به سلطه خود در بازار خودرو ادامه دهد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد