موضوعات داغ

کاهش 75 درصدی اسقاط خودروهای فرسوده؛ عمر جادوان خودروهای مستعمل در خیابان های شهر

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
محمدحسین گودرزی رییس کارگروه اتحادیه بازیافت اسقاط خودرو‌های فرسوده، در رابطه کاهش ٧٥ درصدى اسقاط خودرو در سال ٩٧ گفت و با گلایه از دولت در خصوص عدم رسیدگى به مسئله اسقاط خودرو چنین اعلام کرد که مراکز اسقاط خودروی کشور درگیر ٧۰ هزار گواهى انباشت شده هستند که تاکنون دولت هیچ چاره جویى در این خصوص انجام نداده است. مگر اینکه خودروهاى دپو شده در گمرکات کشور ترخیص شوند که در این شرایط گواهى اسقاط خودرو به جریان خواهد بود، ولی در حال حاضر شاهد این موضوع هستیم که دولت با وجود ممنوع کردن واردات خودرو، هیچ برنامه و بودجه ای نیز برای اسقاط خودرو در سال 98 در نظر نگرفته است.
به گزارش خودروبانک و به نقل از عصرخودرو، دولت براى ایجاد هواى پاک و جلوگیرى از مصرف سوخت بیشتر از مقدار مورد نیاز باید وارد عمل شود و دولت از همان ابتدا این کار را بر دوش واردکنندگان و مراکز اسقاط گذاشته است، هرچند تا زمانى که واردات خودرو به کشور آزاد بود، اسقاط خودرو با مشکل جدی مواجه نبود و مراکز اسقاط متناسب با واردات اتومبیل به کشور کار اسقاط خود را انجام می دادند. ولی در شرایط فعلی اسقاط اتومبیل به شدت سخت و زمانبر شده است تا شاهد کاهش 75 درصدی اسقاط اتومبیل در سال جاری باشیم که با وجود تولید خودروسازان داخلی، میزان اسقاط اتومبیل تنها 100 هزار دستگاه بوده است که به نسبت اسقاط 400 هزار دستگاهی در سال های گذشته با کاهش 75 درصدی مواجه هستیم. هرچند وزیر صنعت، معدن و تجارت وعده داده است که کار ترخیص خودروهای دپو شده در گمرکات کشور در دهه فجر آغاز شده و پرونده 70 هزار گواهی اسقاط به جریان خواهد افتاد.
محمدحسین گودرزی رییس کارگروه اتحادیه بازیافت اسقاط خودرو‌های فرسوده در ادامه صحبت های خود اعلام کرد: تعداد اسقاط خودرو متناسب با میزان خودروهاى وارداتى است و هر خودروى خارجى می‌تواند موجب اسقاط 1 الی 8 خودروی فرسوده شود، به گونه‌ای که خودروهای ٢٥۰۰ سى سى ظرفیت اسقاط 8 اتومبیل را به همراه خواهند داشت.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد