موضوعات داغ

نسل جدید میتسوبیشی ASX مدل 2020 به زودی رونمایی می شود + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
میتسوبیشی ASX یا آن طور که در بازار ایالات متحده نام دارد، اوتلندر اسپرت، یکی شاسی بلند جمع و جور و مقرون به صرفه است که توسط این شرکت ژاپنی، برای رقابت با خودروهای مشابه کره ای نظیر هیوندای توسان و کیا اسپورتیج به بازار عرضه شده است. نسل جدید این خودرو، در نمایشگاه خودرو ژنو امسال که در روزهای آینده برگزار می شود، به صورت رسمی رونمایی خواهد شد و این در حالیست که آرین موتور، نماینده رسمی میتسوبیشی در ایران، که تا پیش از ممنوعیت واردات و بازگشت تحریم های خودروسازی، سودای تولید خودرو در ایران را داشت، نمی تواند نسل جدید میتسوبیشی ASX را به بازار ایران بیاورد.
میتسوبیشی ASX 2020 به هیچ عنوان یک خودرو جدید محسوب نمی شود و در حقیقت حاصل اجرای فیس لیفت بر روی نسل فعلی است. این خودرو در نقاطی از آسیا به عنوان RVR و در آمریکای شمالی به نام اوتلندر اسپرت شناخته می شود. این خودرو یک از جامع ترین و کامل ترین محصولات میتسوبیشی است و شباهت های بسیاری با محصول جدید این شرکت، میتسوبیشی اکلیپس دارد.

میتسوبیشی ASX

میتسوبیشی ASX

نمای جلو تغییرات زیادی داشته و شاهد استفاده از زبان طراحی جدید میتسوبیشی، موسوم به سپر پویا یا Dynamic Shield در جلو پنجره میتسوبیشی ASX هستیم. ویژگی منحصر به فرد آن، چراغ های جدید و تمام LED نواری شکل است که بیش از پیش، این خودرو را شبیه به میتسوبیشی اکلیپس می کند. چراغ های مه شکن نیز طراحی جدیدی دارند و سپر جدید، با طراحی صاف خود، نمای یک خودرو آفرودی، نظیر میتسوبیشی پاجرو اسپرت را به ASX بخشیده است. قسمت پایینی سپر، خودرو را برای گذر از معابر خشن یاری می رساند.
تغییرات نمای پشتی، بر خلاف نمای جلو، بسیار محدود بوده اند و میتسوبیشی تنها به مواردی همچون چراغ های LED جدید و سپر مقاوم تر و صاف تر، همانند جلو، بسنده کرده است. میتسوبیشی ASX جدید با رنگ های جدیدی نیز قابل سفارش خواهد بود که عبارتند از: قرمز الماسی، نارنجی خورشیدی و قهوه ای بلوطی.

میتسوبیشی ASX

میتسوبیشی ASX

در فضای داخل، طراحی کابین بهبود یافته است و سیستم سرگرمی جدیدی به همراه صفحه نمایش هشت اینچی لمسی و سیستم ناوبری TomTom برای خریدار در نظر گرفته شده است. در مدلهای بالاتر، برنامه ای هوشمند به مشتری ارایه می شود که میزان سوخت باقی مانده در باک را به راننده نشان می دهد و در صورت تمایل، می تواند نزدیک ترین جایگاه های سوخت را برای او پیدا کرده و به او پیشنهاد دهد. این سیستم علاوه بر این موارد می تواند راننده را در مورد نگهداری از خودرو و نحوه سرویس دهی بهینه، راهنمایی کند.
در بازار اروپا، میتسوبیشی ASX جدید با یک موتور چهار سیلندر بنزینی دو لیتری MIVEC عرضه می شود و مشتری می تواند بسته به نیاز خود، جعبه دنده پنج سرعته دستی یا شش سرعته اتوماتیک CVT سفارش دهد که حالت رانندگی اسپرت نیز خواهد داشت. همچنین می توان قدرت موتور را تنها به محور جلو یا به چهار چرخ ارسال کرد. در نمایشگاه خودرو ژنو، در مورد قیمت گذاری این خودرو اطلاعات بیشتری منتشر خواهد شد. قیمت نسل فعلی میتسوبیشی ASX در بازار ایالات متحده، بین 23,145 الی 23,545 دلار، بسته به امکانات و آپشن هاست و در بازار ایران نیز، هم اکنون حدود 430 میلیون تومان قیمت دارد.


نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/11/23
حالا شد بابا... قیافش بهتر شد
1397/11/23
يكي از دوستان پدرم كه سن و سالي هم ازشون گذشته بود مي گفتن: به ميتسوبيشي فشار نياري و كار نكشي ازش بهش ظلم كردي!!!
1397/11/24
درود بر همه

واقعأ میتسوبیشی از لحاظ کیفیت، سواری نرم و باصلابت همانند سایر ژاپنی ها حرف نداره. اما

اما این مدل از asx از سال 2012 تا کنون تولید میشه و تنها هر چند سال یک بار فیس لیفت میشه و الآن هم مدل ۲۰۲۰ آن در داخل کابین و قسمت عقب و طرفین تغییر چندانی نکرده و همان فیس سال ۲۰۱۲ را داره و فقط قسمت جلوی آن کلأ تغییر کرده و البته خیلی زیبا شده!
آیا وقتش نبود میتسوبیشی پس از ۸ سال (از سال ۲۰۱۲) این ماشین را به طور کامل تغییر چهره می داد؟؟؟

خیلی تکراری شده خصوصأ در داخل کابین.
1397/11/24
طرح چراغ ها و جلو پنجره میتسوبیشی های شاسی بلند بالاخره داره به یک پختگی می رسه. واقعا داره زیبا میشه
1399/8/30
میتسوبیشی بی نظیره همه مدلاش