موضوعات داغ

خطر پنهان رانندگان ون و وانت بار برای حمل و نقل جاده ای

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول
طبق تحقیقات جدید تعداد زیادی از رانندگان خودروهای تجاری و ون ها مقدار بیش از اندازه‌ای بار را توسط خودروی خود حمل میکنند. بدون آنکه به درستی بدانند با اینکار در کنار کاهش توان ترمزگیری خودروی خود ریسک تصادف را بالا میبرند.
بر اساس این تحقیقات بسیاری از رانندگان ون روزانه باری بیش از نیم تن را توسط خودروی خود حمل میکنند که حمل باری با این وزن سبب افزایش 36 درصدی فاصله تا ایست خودرو در زمان ترمزگیری میشود. در واقع در این صورت خودروی یاد شده زمانی که با سرعتی در حدود 100 کیلومتر در ساعت در حرکت میباشد 5 متر دورتر از حالت عادی از حرکت متوقف میشود.
تست های بسیاری در این رابطه روی ون‌های تجاری شرکت فولکس واگن صورت گرفته است و نتایج آنها به خوبی نشان داد خودرویی که باری در حدود 500 کیلوگرم حمل میکند حتی در سرعت 30 کیلومتر بر ساعت هم چیزی در حدود 2 متر دور تر نسبت به خودروی خالی از حرکت می‌ایستد.
در ادامه تحقیقات صورت گرفته در میان رانندگان مختلف مشخص شده است بیش نیمی از رانندگان ون نمیدانند در زمان حمل بار و پس از گرفتن ترمز خودروی آنها در چه فاصله ای متوقف میشود. در واقع تنها 17 درصد رانندگانی که مورد بررسی قرار گرفتند میتوانستند این فاصله را به درستی تخمین بزنند.
خانم Carl Zu Dohna مدیر بخش خودروهای تجاری فولکس واگن در این رابطه بیان کرد : "ما در مورد این مسئله مشغول به کار هستیم و قول میدهیم علاوه بر ساخت ون هایی با ایمنی بیشتر صاحبان خودروها را در شرایط بهتری قرار دهیم و البته ما در رابطه با افزایش آگاهی رانندگان این خودروها خودمان را مسئول میدانیم."
در پایان باید گفت نتایج این تحقیقات در طی سال های مختلف سبب معرفی خودروهای تجاری جدیدی توسط شرکت فولکس واگن در سال 2017 شده است و این خودروهای یاد شده از سیستم ترمزگیری هوشمند و خودکار (AEB) بهره میبرند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد