موضوعات داغ

بازگشت راو4 به اصول تویوتا؛ تزریق هیجان به کوچکترین کراس اوور آقای تویودا

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
تویوتا به اینکه سازنده ی تعدادی از بهترین خودروهای آفرود دنیا مانند لندکروز و FJ کروزر است اما مدل راو4 این شرکت هیچ وقت به عنوان یک آفرودر حرفه ای مطرح نبوده است. با این وجود اما گویا تویوتا قصد دارد تا در نسل جدید راو4 این خودرو را از کسل بودن خارج کرده و چاشنی اسپرتی و طبیعت گردی را به آن اضافه کند. به همین منظور، تویوتا در نمایشگاه خودروی شیکاگو از مدل ارتقا یافته ی راو4 TRD رونمایی کرد.

تویوتا راو4 TRD

تویوتا راو4 TRD

پیشرانه ی این مدل چهار سیلندر 2.5 لیتری از سری موتورهای Dynamic Force است و می تواند 202 اسب بخار قدرت تولید کند. گیربکس مورد استفاده در این مدل نیز از نوع 8 دنده ی اتوماتیک بوده و با استفاده از سیستم هوشمند توزیع گشتاور این قابلیت را دارد تا 50 درصد از نیروی موتور را به چرخ های عقب انتقال دهد.

تویوتا راو4 TRD

تویوتا راو4 TRD

به گفته ی تویوتا، راو4 TRD سیستم تعلیق بهینه سازی شده ای دارد و از مشخصه های خودروهای رالی تویوتا بهره مند است. تغییرات این سیستم تعلیق شامل استفاده از کمک فنرهای دارای مخزن دوگانه، ضربه گیرهای جدید و کمک فنرهای آفرودی است.
این کراس اوور اسپرت از رینگ های جدید 18 اینچی مشکی رنگ نیز بهره می برد که روی آنها لاستیک های همه جا روی فالکن سوار شده اند. سیستم های حرکت در سراشیبی، کنترل تریلر و سیستم فرود از سراشیبی نیز از امکانات استاندارد راو4 TRD هستند.
رنگ هایی که برای بدنه ی این مدل عرضه می شوند شامل قرمز، مشکی، سفید و دو نوع خاکستری هستند. همانند بسیاری از مدل های TRD در این مدل نیز روف رک، محافظ گلگیر پهن تر و سپهرها و جلوپنجره ی جدید موجود هستند ضمن اینکه ارتفاع کف خودرو از زمین نیز 218 میلیمتر است.
در داخل خودرو نیز می توان به صندلی های چرمی ایزوفیکس، نشان TRD روی پشت سری ها، دوحت قرمز درون کابین و کفپوش های ضد آب TRD اشاره کرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد