موضوعات داغ

پایان جنگ پول خرد بین مسافر و رانندگان تاکسی

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
بنا به گفته مدیرعامل سازمان تاکسیرانی بیش از 50 درصد از تاکسی های مورد استفاده در پایتخت به نرم افزار پرداخت کرایه الکترونیک مجهز شده و با این اوصاف به نظر می رسد که جنگ بین راننده ها و مسافران بر سر پول خرد رو به اتمام است.
به نقل از سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو، از اوایل سال جاری شهرداری تهران به طور جدی پیگیر حل مشکل پول خرد در پرداخت کرایه تاکسی ها بوده و به دنبال آن است تا هرچه سریعتر تمامی تاکسی های پایتخت را به نرم افزار پرداخت کرایه آنلاین مجهز کند. علاوه بر شهرداری، شورای شهر پایتخت نیز پیگیر این موضوع شده است. چند سالی می شود که نبود پول خرد سبب ایجاد کشمکش هایی بین مردم و رانندگان تاکسی ها شده است.
در همین راستا مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران عنوان کرده که بیش از 23 هزار تاکسی که بیشتر در مناطق مرکزی، غرب و شمال فعالیت می کنند به سیستم پرداخت الکترونیک مجهز شده و شهروندان می‌توانند از طریق 3 اپلیکیشن مخصوص گوشی های همراه کرایه تاکسی ها را پرداخت کنند. شهرداری به دنبال آن است که هرچه سریعتر تمامی 33 هزار تاکسی خطی فعال در مسیرهای مختلف مسافرکشی پایتخت را به این نوع سیستم های پرداخت مجهز کند.
راه اندازی این سیستم علاوه بر افزایش رضایت مسافران و راننده ها، درگیری میان آن ها بر سر پول خرد را نیز از بین برده است. به علاوه به واسطه استفاده از این نرم افزارهای پرداخت کرایه، مشخصات راننده و خودرو نیز در تلفن همراه مسافران ذخیره شده و در صورت جا ماندن وسیله ای در تاکسی ها امکان دسترسی به رانندگان نیز میسر است.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/12/5
این کارا پیشکش
اون مسول بجای این کارا، قیمت ها رو درست و رُند تنظیم کنه. الکی الکی پول حروم این وسط جابجا نشه.
البته ای کاش اون مسول فهم این چیزا رو داشت
1397/12/5
انقدر تو همه چی بی فکرن که تو ساعتای حساس و خاص تاکسی پیدا نمیشه تو یکسری خط ها باید شخصی نشست!
شما تو یه روز برفی هفت صبح وایسا میدون فردوسی ببین تاکسی داره خالی رد میشه :|
داداش تعداد رو درست توزیع کن ما خودمون با راننده کنار میایم سر پول خرد!
1397/12/7
به جا این کارا این همه تاکسی رو برقی میکردید الودگی هوا کم تر بشه