موضوعات داغ

نگاهی به شرایط بازار تویوتا پرادو مدل ۲۰۱۰

عکس مطلب اول
در این مطلب به سراغ تست و بررسی تویوتا پرادو مدل ۲۰۱۰ در بازار می رویم. این اتاق پرادو که به J150 معروف است، با پیشرانه های ۴ سیلندر و ۶ سیلندر به بازار ایران عرضه شده است.
زمانی که ماکت تویوتا پرادو نسل چهارم وارد بازار ایران شد قیمت آن ۸۰ هزار تومان اعلام شد. در همان زمان قیمت قیمت خودرو در بازار ۸۰ تا ۹۰ میلیون تومان بود. با گذشت اندک زمانی قیمتی ماکت به ۱۵۰ هزار تومان رسید که در این زمان قیمت خودرو اصلی نیز در بازار ایران ۱۵۰ میلیون تومان شد. این روند تا جایی ادامه پیدا کرد که هم اکنون قیمت ماکت تویوتا پرادو فصل چهارم به حدود ۷۰۰ هزار تومان رسیده است با توجه به نکاتی که در بالا به آنها اشاره شد می توان حدس زد قیمت خودرو دست دوم سالم در بازار حدود ۷۰۰ میلیون تومان است.
سوال اصلی که در این زمان پیش می‌آید این است که با حدود ۷۰۰ میلیون تومان پول نقد چه ماشین های صفر شاسی بلندی را می‌توان خریداری کرد که تا حدودی افرود باشد؟
اگر قصد خرید خودرو ای را داشته باشیم که تا حدودی ویژگی های شاسی بلند را در اختیار ما قرار دهد در همین رنج قیمت باشد. می‌توانیم به سنگ یانگ رکستون جی ۴ و هاوال اچ ۹ فکر کنیم که می‌توانند با این نسخه از قرارداد رقابت کنند.
در دهه ۸۰ میلادی بود که پرادو اولین خودروهای خود را به بازار معرفی کرد محصولات پرادو همیشه مقداری کوچکتر از لندکروز بوده و هست. در واقع تویوتا نسل چهارم یک لندکروز کوچک‌تر با آپشن های بیشتر است. در حال حاضر کلاس چهارمی ماشین روبه‌رو هستیم که به اسم FJ150 و یا J150 شناخته شده است.تفاوت اصلی این خودرو با یک لندکروزر این است که آپشن های بسیار بیشتری دارد ، بسیار چابک تر است و شتاب بیشتری دارد.
همچنین نکته مهمی که باید در نظر گرفت این است که ابعاد این خودرو بسیار کوچکتر است. توجه داشته باشید که بسیاری از افراد لندکروز را به خاطر ابعاد بزرگ آن نمی پسندند.
نکته توجه کنید که اسم پرادو از نسل سوم محصولات این خودرو در بازار ایران معروف شد ده دلیل اصلی محبوبیت پرادا در بازار خودرو ایران قیمت مناسب این ماشین نسبت به آپشن های به روز آن است از طرفی طراحی این ماشین افرادی با سلیقه های متفاوت را به سمت خود جلب کرده است. بسیاری پرادو را رقیب برخی از مدل های نیسان و میتسوبیشی می‌دانند. چرا که قیمت ماشین از نظر قیمتی با نیسان ها و میتسوبیشی ها هم سطح بود، همچنین وجود نسخه دو در این ماشین ، افراد جوان را به سمت خود جلب می کرد، وجود نسخه چهار در که نسبت به ماشین های آفرود هم تراز قیمت مناسب‌تری داشت.
خرید و فروش این خودرو در نمایشگاه های اتومبیل تهران و در سایت های خرید و فروش آنلاین خودرو رواج دارد. هم اکنون در سایت دیوار در بخش خودرو سواری وسایل نقلیه، آگهی های فروش این خودرو سالم و دست دوم دیده می شود.

منبع : ویرلن
این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد