موضوعات داغ

خرید و فروش خودروهای گذر موقت غیرقانونی است

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
سرهنگ سعید روحی معاون فنی مهندسی و خدمات ترافیک پلیس راهور اظهار داشت: در برخی از سایت‌های خرید و فروش خودرو آگهی فروش خودروهای پلاک گذر موقت درج شده است که باید گفت این خودروها قابلیت نقل و انتقال مالکیت و واگذاری موقت را ندارند و کسانی که اقدام به خرید این خودروها می‌کنند مالباخته خواهند بود.
به گزارش خودروبانک و به نقل از عصر خودرو، وی ادامه داد: خودروهای گذر موقت فقط طبق شرایط درج شده در اسناد و پلاک خود حق تردد دارند. سرهنگ روحی درباره مهلت تردد خودروهای گذر موقت در سرزمین اصلی بیان داشت: خودروهای مناطق آزاد می‌توانند حداکثر تا یکماهه و خودروهایی که از کشورهای دیگر وارد می‌شوند با توجه به کشور مبدا بین ۳ تا ۶ ماه می‌توانند در سرزمین اصلی تردد کنند.
وی در ادامه درباره شرایط رانندگی با خودروهای گذر موقت، گفت: نام راننده خودروهای گذر موقت در اسنادی که از طرف پلیس راهور صادر می‌شود درج شده و اشخاص دیگر نمی‌توانند با این خودروها رانندگی کنند.
معاون فنی مهندسی و خدمات ترافیک پلیس راهور در پایان تصریح کرد: تمدید پروانه ورود موقت از سوی گمرک، مجوزی برای رانندگی با خودروهای گذر موقت محسوب نمی‌شود و تا اخذ پلاک از سوی پلیس راهور تردد آنها ممنوع است. همچنین در صورت تردد پس از پایان اعتبار، به عنوان خودروی قاچاق توقیف و طبق ضوابط و قوانین خودروی قاچاق با آن برخورد خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد