موضوعات داغ

آپشن کارساز اپل برای گره گشایی از صنعت خودرو + فیلم

عکس مطلب اول
اپل یه فناوری جدید تشخیص چهره را به ثبت رسانده که می تواند بدون نیاز به کلیدهای فیزیکی قفل خودرو را باز و بسته کند.
بنابر اعلام اداره ی ثبت اختراعات امریکا این اختراع در سال 2017 تحت عنوان سیستم و متدی برای تشخیص خودرو ثبت شده است.
در این اختراع جدید دو روش برای شناسایی چهره ی مالک خودرو پیش بینی شده است. در مدل اول سیستم تشخیص چهره به صورت مستقل روی خودرو نصب می شود و یک سنسور می تواند چهره ی راننده را تشخیص داده و درها را برای وی باز کند. در روش دوم نیز می توان با استفاده از سیستم Face ID روی گوشی های اپل اقدام به باز کردن درهای خودرو کرد.
برای سهولت استفاده از این سیستم می توان چهره ی افراد مختلفی را برای باز کردن درهای خودرو تعریف کرد. همچنین تنظیمات هر شخص نیز امکان ذخیره شدن را دارد به این صورت که اتومبیل با شناسایی چهره ی شما ضمن باز کردن درها اقدام به تنظیم صندلی، روشن کردن تهویه و پخش موزیک های شما کند.
البته با توجه به مشکلات به وجود آمده اخیر در اپل و اخراج 200 نفر از کارکنانی که روی فناوری های خودرویی کار می کردند فعلا نمی توان زمان دقیق را برای ورود به بازار این فناوری مشخص کرد.
از سوی دیگر شرکت فارادی فیوچر نیز در پروتوتایپ FF91 فناوری مشابهی را معرفی کرده ولی فعلا خبری از ورود به بازار این خودرو نیز نیست. نزدیک ترین رقیب فناوری اپل را باید هیوندای سانتافه های مخصوص بازار چین دانست که از یک سیستم تشخیص اثر انگشت استفاده می کنند و امکان باز کردن درها و روشن کردن خودرو بدون نیاز به کلید در آنها وجود دارد.


نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد