موضوعات داغ

هفتاد درصد موتور سیکلت های تولیدی کشور غیر استاندارد و دودزا هستند

عکس مطلب اول
مدتهاست که اخبار مربوط به موتورسیکلت های دودزا در صدر عناوین خبری رسانه هاست و بسیاری اعتقاد دارند که تکنولوژی پایین ساخت این خودروها، عامل اصلی دودزا بودن آنهاست و تردد تعداد زیادی از این موتور سیکلت ها در سطح کلان شهرها، از جمله تهران، به عاملی اصلی برای آلودگی هوا تبدیل شده است. در این زمینه، رییس سازمان حفاظت محیط زیست و معاون رئیس جمهور اعتقاد دارد اکثریت این موتور سیکلت ها غیر استاندارد و دودزا هستند.
وی در گفتگویی با خبرگزاری مهر عنوان کرد : "هفتاد درصد موتورسیکلت‌ های تولیدی کشور غیراستاندارد و دودزا است". رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: «در تهران آلودگی توسط موتورسیکلت پنج برابر خودروی سواری است.» لازم به ذکر است سختگیری های اعمال شده از سوی این سازمان بر کارخانه های تولید موتور سیکلت، موجب اعتراض برخی از این شرکت ها شده بود. چرا که بروز رسانی فناوری تولید پس از سالها، برای آنها هزینه بر خواهد بود.
بخش دیگری از سخنان عیسی کلانتری، به موضوع کیفیت تولیدات پالایشگاه های ایران اختصاص داشت. او اشاره به اینکه "پالایشگاه‌های ایران از بازدهی مناسبی برخوردار نیستند" افزود: «پالایشگاه‌های ایران روزانه بیش از ۴۰۰ هزار بشکه مازوت تولید کرده که قادر به صادر کردن آن نیستند و از سوی دیگر سازمان محیط زیست نیز اجازه استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه‌ها را نمی دهد.»

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/12/28
صداشون هم رو اعصابه
مال وقتی بوده که خیابونا خلوت بوده
و صدای ناهنجار سی جی بیشتر ساکنین آپارتمان های در ساختمان رو اذیت میکنه
کلا موتورهای کاب یا همون طرح ویو ها خیلی بهترن