موضوعات داغ

جنرال موتورز دست از موتورهای حجیم نمی کشد؛ پیشرانه 8 لیتری در راه است

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
یک ضرب المثل خودرویی آمریکایی وجود دارد که می گوید هیچ چیز جای حجم موتور را نمی گیرد. (there is no replacement for displacement) و گویا خودروسازان آمریکایی هنوز نیز به این جمله اعتقاد دارند. جنرال موتورز حالا در سال 2019 که همه به دنبال موتورهای کم حجم هستند یک موتور V8 بسیار بزرگ با حجم بیش از 8 لیتر را معرفی خواهد کرد تا در پیکاپ های بزرگ کلاس 7 خود استفاده کند. در حال حاضر بزرگ ترین موتور شورولت یک موتور V8 با حجم 6.6 لیتر است که در مدل سیلورادو HD عرضه می شود. این موتور جدید در پی همکاری شورولت با Navistar ساخته خواهد شد.

شورولت سیلورادو 6500HD

شورولت سیلورادو 6500HD

پیکاپ های کلا 7 جنرال موتورز در حال حاضر بزرگترین پیکاپ های این شرکت هستند و پرچمدار آنها شورولت سیلورادو 6500HD است. برای رانندگی با این پیکاپ های غول پیکر به گواهینامه ی رانندگی مخصوص خودروهای تجاری در آمریکا (CDL) نیاز است.

شورولت سیلورادو 6500HD

شورولت سیلورادو 6500HD

شورولت برای سال 2019 مدل های مختلف جدیدی در این کلاس با نام های 4500HD، 550HD و 6500HD معرفی کرده است. تغییراتی که در طراحی جلو و عقب این خودروها داده شده باعث بهبود دید راننده می شود و به این ترتیب راندن مدل جدید این وانت ها یا بهتر بگوییم کامیون ها در مسیرهای تنگ راحت تر از قبل است. همچنین میزان گردش چرخ های جلو در مدل های جدید 15 درجه بیشتر شده است و به این ترتیب شعاع گردش کمتری دارند. امکانات جدیدی مانند سیستم شارژر وایرلس، بلوتوث، اپل کارپلی و اندروید اتو نیز در این خودروها موجود هستند.
موتور 6.6 لیتری دیزلی دورامکس این خودروها می تواند 350 اسب بخار قدرت و 949 نیوتون متر گشتاور تولید کند. حال موتور بنزینی جدید 8 لیتری که 1.4 لیتر حجم بیشتری دارد قطعا قدرت و گشتاور بیشتری هم تولید خواهد کرد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/1/11
خب راست میگن دیگه. تازه یه مثال دیگه هم دارن بین ماشین بازاشون که میگن دهنتو به اندازه ی حجم موتورت باز کن برای حرف زدن.
:)))