موضوعات داغ

نرخ جدید کرایه تاکسی در سال آینده اعلام شد

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
محمد علیخانی رئیس کمیسین عمران و حمل و نقل شورای شهر در مورد نرخ کرایه تاکسی، اتوبوس و مترو، اظهار داشت: شهرداری این لایحه را دیر به شورای شهر ارسال کرده و این لایحه نیز الحاقیه‌ای از لایحه بودجه است و لایحه‌ای جداگانه به شورای شهر ارسال نشده است.
به گزارش خودروبانک و به نقل از اسکان نیوز، وی ادامه داد: این لایحه در کمیسیون برنامه و بودجه در حال بررسی است و نرخ پیشنهادی بر اساس تورم سالیانه خواهد بود. معمولا افزایش نرخ تاکسی‌ها بین 12 تا 15 درصد است که امسال نگاه شورا به همین مقدار درصد برای افزایش نرخ کرایه تاکسی است. وی در پاسخ به سئوالی در خصوص اینکه پیشنهاد شده که نرخ کرایه‌ها بر اساس نرخ تورم باشد، بیان داشت: شورا معمولا نرخ کرایه‌ها را زیر نرخ رسمی تورم بانک مرکزی اعلام می‌کند. البته تعیین این نرخ برای کریه اتوبوس و مترو که از یارانه دولت بهره می‌برند امکانپذیر است، اما نرخ تاکسی‌ها متفاوت است. همچنین برای اینکه حقی از رانندگان تاکسی گرفته نشود، تعیین نرخ کرایه تاکسی‌ها باید بر اساس شرایط مکانی و زمانی، آب و هوا انجام شود. این موضوع باید توسط تاکسیرانی دقیق و کارشناسی‌تر از سال گذشته بررسی شود.
وی در خصوص دیر اعلام شدن نرخ جدید کرایه‌های تاکسی، گفت: بررسی این لایحه زمانی زیادی نمی‌برد، اما این لایحه دیر به شورا ارسال شده و البته تغییرات پیاپی مدیریتی نیز بی‌تاثیر نبوده است. پیش‌بینی ما این است که نرخ جدید کرایه تاکسی در اردیبهشت سال آینده اعلام شود.
وی در مورد اعتراض فرمانداری در خصوص عوارض زوج و فرد، تصریح کرد: این اعتراض جدی نبوده و مربوط به سه مورد نگارشی است. به عناون مثال به جای آیین‌نامه، دستورالعمل ذکر شده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد