موضوعات داغ

شهردار تهران به پولی شدن ورودی‌های شهر چراغ سبز نشان داد

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
اواخر دی‌ماه بود که خبر تصویب طرح پرداخت عوارض از ۵ تونل شهری رسالت، نیایش، شهدای غزه، توحید و امیرکبیر و اتوبان صدر در شهرداری تهران منتشر شد که قرار است این لایحه برای بحث و بررسی بیشتر به شورای شهر تهران برود.
به گزارش خودروبانک و به نقل از عصر خودرو: طبق این لایحه شهروندان برای عبور و مرور از این مسیرها باید ۳ هزار تومان پرداخت می‌کردند. معیارهای تعیین این هزینه داشتن معاینه فنی، معاینه فنی برتر، طول تونل و ساعت تردد در نظر گرفته شده است. در سال ۹۴ نیز طرحی مشابه این طرح در شهرداری تهران تدوین شد و برای بررسی به شورای شهر رفت که در آنجا معاونت حمل و نقل شهرداری به بهانه شرایط اقتصادی نامناسب، این طرح از دستور کار خارج شد.
علی اعطا سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران درباره پولی شدن مسیرهای ذکر شده اظهار داشت: این طرح هنوز به شورای شهر ارسال نشده و اظهارنظر درباره آن منطقی نیست و بعد از بررسی نظر خود را اعلام می‌کنیم. وی ادامه داد: پس از اینکه این لایحه به شورای شهر ارسال شود، شورا با رعایت مصالح عمومی و با در نظر گرفتن تمام جوانب تصمیم خواهد گرفت.
حجت نظری یکی دیگر از اعضای شورای شهر تهران درباره اخذ عوارض برای تردد در تونل‌ها، بیان داشت: این لایحه ایده معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بوده و هنوز به شورای شهر ارسال نشده است. وی ادامه داد: مردم دستگاه پول ساز برای جبران کسری بودجه نیستند و با شناختی که از همکارانم در شورای شهر دارم این طرح تصویب نخواهد شد.
پیروز حناچی شهردار تهران در واکنش به انتشار این خبر گفت: موضوعات مختلف مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد و نباید تا تصویب نهایی رسانه‌ای شود. وی ادامه داد: این موضوعات کارشناسی تا به لایحه تبدیل نشده و به شورای شهر ارسال نشود و تا تصویب نهایی آن نمی‌توان درباره آن صحبت کرد.
بعد از گذشت یکماه از انتشار خبر اخذ عوارض برای تردد در تونل‌ها شهردار تهران در جمع خبرنگار از منتفی شدن این لایحه خبر داد و گفت: این طرح در حد ایده بود. البته در بسیاری از کشورها این طرح اجرا شده، اما اجرای آن در شهر سخت است. شاید در آینده پروژه‌هایی که توسط بخش خصوصی اجرا می‌شود مانند اتوبان کمربندی‌ شهید شوشتری برای تردد عوارض گرفته شود، اما این ایده در داخل شهر اجرایی نخواهد شد.
در چند وقت اخیر مسئولان در پی کمبود بودجه و توقف بسیاری از پروژه‌های شهری، سعی در تامین این هزینه‌ها از طریق مردم دارند و مدیران برای تامین این هزینه‌ها ایده‌های جدید مطرح می‌کنند و می‌توان گفت که موضوع پولی شدن تردد در تونل‌ها در راستای همین موضوع باشد.

نظرات کاربران

7 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/12/6
یه چاله بزرگ تو ورودی عدل به نیایش هست من سه ماهه دارم میبینمش. هنوز هست، خدمات چقدره که تو پول گرفتن اینقدر حریص هستن؟
1397/12/6
خدا لعنتش کنه
1397/12/6
البته اینکار میتونه خیلی از بار ترافیک و خودروهای تک سرنشین کم کنه به شرطی که شرایط حمل و نقل عمومی از این افتضاح دربیاد، که فکر نکنم
1397/12/6
منم به شهردار شصت نشون میدم!
1397/12/6
زندگی و آمد و شد در تهران باید برای غیرتهرانی های مهاجر گرون و محدود بشه اما اینکه تر و خشک رو با هم بسوزونیم و هزینه های اداره شهر رو از همه حتی متولدین تهران هم بگیریم اشتباهه بالاخره شناسنامه تهران یجا باید بدرد بچه های تهرون بخوره!!
1397/12/7
اگه مالیات شهرستانی ها هم در شهر خودشون خرج بشه و به تهران نره من موافقم.
1397/12/6
اینها هم باید جیبشون رو اینجوری پر کنن