موضوعات داغ

دلایل پنهان افزایش قیمت خودرو در بازار شب عید

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
عبدالله رضیان عضو کمیسیون صنایع و معادن درباره وضعیت بازار خودرو اظهار داشت: خودروسازان یک میلیون خودرو پیش‌فروش کرده‌اند و ملزم به تحویل این خودروها با قیمت قبل از گرانی شدند. وی ادامه داد: خودروسازان به دلیل اجرای این مصوبه در زمان وزارت آقای شریعتمداری 12 هزار میلیارد تومان زیان دیدند.
به گزارش خودروبانک و به نقل از عصر خودرو، وی در ادامه افزود: بر اساس گزارش‌های خودروسازان به کمیسیون صنایع، بدهی انباشت بسیار بالایی دارند و در بازار پرنوسان شب عید به دنبال حل مشکلات خود هستند. رضیان با اشاره به مافیای پشت پرده گرانی خودرو بیان داشت: وزیر صمت قول دادند که در صورت عرضه خودرو با قیمت 5 درصد زیر قیمت حاشیه بازار، قیمت خودرو کاهش می‌یابد اما نه تنها کاهش نیافت بلکه علی‌رغم افزایش چشمگیر قیمت استقبال مردم نیز بیشتر شد. همچنین نظر وازات صمت این است که قیمت خودرو در بازار بر اساس نظام عرضه و تقاضا است و نمی‌توان برای بازار خودرو قیمت تعیین کرد.
نماینده مردم قائمشهر در مجلس درباره بازار خودرو در ایام عید گفت: بازار خودرو در ایام عید عموما تلاطم دارد و ما از مدیریت وزارت صمت در بازار خودرو و بازار لوازم خانگی رضایت نداریم. همچنین زمانی می‌توان گفت که قیمت کالا بر اساس نظام عرضه و تقاضا تعیین شود که شرایط تولید در حالت عادی باشد. حال که شرایط عرضه و تقاضا ناچیز و قطره چکانی صورت می‌گیرد، نمی‌توان قیمت‌گذاری را به نظام عرضه و تقاضا سپرد.
بنابراین به نظر می رسد که گروهی از دلالان عمده که حالا می توانند خودروهای ثبت نامی خود را با قیمت های قدیم تحویل گرفته و با قیمت های ملتهب به فروش برسانند، در واقع ذینفعان اصلی و مافیای پشت پرده بازار خودرو هستند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد