موضوعات داغ

1600 کیلومتر با یک باک؛ خانه متحرک ایده آل

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
ون های کمپر برای استفاده روزانه خودروهای مناسبی نیستند چون معمولا مصرف سوخت آنها طوری نیست هر روز بتوان آنها را مورد استفاده قرار داد. اما یک کمپانی انگلیسی به نام کمپر اسکاتلند راه حلی برای این موضوع پیدا کرده است. برای این منظور این کمپانی از یک ون تویوتا آلفارد هیبریدی به عنوان پایه برای ساخت یک کمپر استفاده کرده است. بهترین مشخصه‌ی این ون مصرف کم آن است به طوری که با هر باک می تواند 1600 کیلومتر را طی کند.
کمپر اسکاتلند در سابقه ی خود ساخت ون آفرودی 4×4 بر اساس میتسوبیشی دلیکا را نیز دارد.

Eco Explorer

Eco Explorer

نام محصول هیبریدی جدید این شرکت Eco Explorer است. در عقب این ون سه صندلی وجود دارد و یک آشپزخانه نیز برای پخت و پز تعبیه شده است. به این ترتیب Eco Explorer با قابلیت حمل پنج سرنشین می تواند آخر هفته ی خوبی را برای یک خانواده رقم بزند. یک یخچال و میز غذاخوری تا شونده نیز از دیگر امکانات این خودرو هستند.
امکان حرکت دادن صندلی های عقب به جلو برای باز شدن فضای بار نیز وجود دارد و در شب نیز با باز کردن صندلی ها می توان یک فضای خواب عالی در عقب ایجاد کرد.
سقف متحرک نیز قابلیت افزایش ارتفاع را دارد و به این ترتیب 5 نفر می توانند درون Eco Explorer بخوابند.

Eco Explorer

Eco Explorer

در بخش فنی این ون از موتور E-Four تویوتا استفاده شده است. این موتور 2.4 لیتری نیرو را به هر چهارچرخ انتقال می دهد و در سرعت های پایین نیز امکان حرکت در حالت تمام الکتریکی وجود دارد. کمپر اسکاتلند همچنین نسخه ی گاز سوز LPG را نیز می تواند ارایه کند که در کنار موتور برقی می تواند به برد 1600 کیلومتر با هر باک دست پیدا کند.
قیمت این ون در حالت عادی 32 هزار دلار است و اگر نسخه ی گازسوز هیبریدی را که Tribird نام دارد را خریداری کنید باید 2600 دلار نیز به این مبلغ اضافه کنید. خبر بد نیز اینکه این ون در بازار آمریکا به فروش نخواهد رسید و تنها در اروپا و به صورت فرمان راست عرضه خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد