موضوعات داغ

توقیف خودروهای فاقد معاینه فنی و بیمه‌نامه شخص ثالث در ایام نوروز

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
سرهنگ علی‌اصغر مهری معاون عملیات ترافیکی پلیس راهور اظهار داشت: خودروهای فاقد مدارک معتبر مانند بیمه‌نامه شخص ثالث و معاینه‌فنی و خودروهای دارای دستور قضایی و خلافی بالای یک میلیون تومان توقیف می‌شوند.
به گزارش خودروبانک و به نقل از عصر خودرو، وی ادامه داد: به پلیس‌های راهور استان‌ها و مسئولان ستاد راهور این موضوع اعلام شده تا قبل از ایام نوروز به شهروندان اطلاع‌رسانی لازم صورت گیرد تا در ایام عید خودروی آنها توقیف نشود. وی ادامه داد: همچنین رانندگانی که فاقد گواهینامه مجاز هستند و یا بالای ۳۰ نمره منفی دارند و یا با وجود احکام قضایی از رانندگی منع شده‌اند، از رانندگی آنان جلوگیری بعمل خواهد آمد.
سرهنگ مهری در ادامه افزود: برخی نیز به دلیل همراه نداشتن مدارک مجاز رانندگی و نداشتن کارت معتبر معاینه فنی جریمه می‌شوند که این موارد ممکن است برنامه سفر آنها را تحت شعاع قرار دهد. ما به هموطنان توصیه می‌کنیم تا پایان اسفندماه نسبت به رفع توقیف صادره از مراجع قضایی و یا اخذ مدارک معتبر و مجاز مانند بیمه‌نامه شخص ثالث و معاینه‌فنی اقدام کنند تا با خاطری آسوده سفر کنند. وی در ادامه تصریح کرد: هدف پلیس جریمه کردن نیست و ما قبل از سفرها این موارد را اطلاع‌رسانی می‌کنیم تا مشکلی برای شهروندان بوجود نیاید. همچنین خودرویی که به دستور قضایی مجاز به تردد نیست و یا مدارک مجاز برای تردد را ندارد، نمی‌توان صرف با خانواده بودن از تخلف آنها چشم‌پوشی کرد، زیرا در صورت بروز حادثه بستگان شاکی خواهد شد که چرا اجازه تردد به آنها داده شده است.
وی در پایان بیان داشت: شهروندان می‌توانند با مراجع به سایت ۱۲۰ مبالغ جریمه خود را ببینند و به صورت اختیاری و موردی برخی از جرایم خود را پرداخت کنند تا در صورتی که مبلغ جریمه آنان یک میلیون تومان باشد، این مبلغ کاهش پیدا کند تا دستور توقیف لغو شود. البته برای پرداخت جریمه بیش از یک میلیون تومان باید به مراکز اجرائیات مراجعه کرده تا دستور لغو توقیف آنان صادر شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد