موضوعات داغ

فراری F8، تیغ تیز مارانللو؛ شاهکار جدید سرخ پوشان ایتالیایی برای نمایشگاه ژنو

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
در نمایشگاه خودروی ژنو سال ۲۰۱۵ بود که فراری مدل 488GTB را به عنوان جایگزین 458 ایتالیا معرفی کرد. حالا برای امسال فراری تصمیم به بازنشسته کردن 488 گرفته است و به عنوان جایگزین از مدل جدیدی به نام F8 Tributo رونمایی خواهد کرد. این مدل قوی ترین خودروی V8 است که فراری تاکنون ساخته است.
قدرت این خودرو 720 اسب بخار و گشتاور آن 770 نیوتون متر است. این اعداد از یک موتور 3.9 لیتری V8 به دست آمده اند که به دو توربو به دست آمده اند. قدرت این مدل در مقایسه با مدل Pista پنجاه اسب بخار بیشتر و گشتاور آن نیز 10 نیوتون متر بیشتر است.

فراری F8 Tributo

فراری F8 Tributo

فراری F8 Tributo می تواند در 2.9 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد که یک دهم ثانیه از GTB سریع تر است. شتاب صفر تا 200 کیلومتر این مدل جدید نیز 7.8 ثانیه است که در مقایسه با GTB حدودا 5 ثانیه بهتر است و در نهایت به حداکثر سرعت 340 کیلومتر بر ساعتی می رسیم که آن نیز نسبت به مدل قبلی 10 کیلومتر بر ساعت افزایش پیدا کرده است. فراری همچنین عنوان کرده که در این خودرو چیزی به نام تاخیر توربو وجود ندارد.

فراری F8 Tributo

فراری F8 Tributo

فراری برای دستیابی به چنین مشخصاتی نه تنها قدرت موتور را افزایش داده بلکه روی کاهش وزن نیز کار کرده و در نتیجه F8 Tributo نسبت به 488 GTB وزن کمتری به میزان 40 کیلوگرم دارد و وزن کلی آن تنها 1330 کیلومتر بر ساعت است.
در بخش آیرودینامیک نیز شاهد بهبود 10 درصدی هستیم. فراری در بخش درپوش موتور نیز از طراحی کلاسیک خاصی استفاده کرده است که یادآور مدل F40 است.

فراری F8 Tributo

فراری F8 Tributo

فراری F8 Tributo در داخل کابین نیز تغییراتی دارد و برای مثال دریچه های تهویه ی آن گرد هستند و غربیلک فرمان نیز طراحی جدید دارد. سرنشین کناری در F8 Tributo در مقابل خود یک نمایشگر لمسی 7 اینچی هم دارد.
فراری F8 Tributo اولین نمایش عمومی خود را در نمایشگاه خودروی ژنو تجربه خواهد کرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد