موضوعات داغ

بازگشت پژو سیتروئن به بازار آمریکا قطعی شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
مطابق اعلام گروه پژو سیتروئن ، این هولدینگ تا سال 2021، 116 مدل اتومبیل جدید را تحت پنج نام تجاری تحت تملک خود، یعنی پژو ، سیتروئن ، دی اس ، واکسهال و اوپل عرضه خواهد کرد. در بخش دوم طرح توسعه گروه پژو سیتروئن، این شرکت قصد دارد به بازار آمریکای شمالی وارد شود و پیش بینی می شود رشد فروش این خودرو، در بازار، پس از انجام این حرکت، بسیار زیاد خواهد بود. طرح استراتژیک رشد پژو سیتروئن، که از سال 2016 اجرایی شده، عاملی برای خرید واکسهال و اوپل از سوی این گروه فرانسوی بوده تا بتواند این هولدینگ را به یکی از مطرح ترین خوردوسازان دنیا، در کنار نام هایی همچون فیات کرایسلر، جنرال موتورز و رنو نیسان قرار دهد.
مرحله دوم این طرح، که در سالهای 2019 تا 2021 اجرایی خواهد شد، شامل ورود به بازارهای جدید و توسعه خودروهای مبتنی بر انرژی های جدید خواهد بود. کارلوس تاوارس، مدیر عامل گروه پژو سیتروئن، در مصاحبه ای اعلام کرد که این گروه روند تکامل داروینی را طی می کند و هر چالشی را به عنوان یک فرصت برای پیشی گرفتن از رقبا می بیند. این گروه قصد دارد در سال 2021، پنجاه درصد از کل فروش خود را از طریق بازارهای آمریکای شمالی، شامل ایالات متحده، کانادا و مکزیک تامین کند. این شرکت از سال 2016 در حال راه اندازی شعبه خود در ایالات متحده بوده و هم اکنون کارکنان خود در آمریکا را استخدام کرده و مجوزهای لازم برای فعالیت را نیز اخذ کرده است.
پژو از سال 1958 در بازار آمریکا حضور داشت، اما در سال 1991، به بهانه کاهش چشمگیر فروش از این بازار خارج شد. با این حال، فروش این شرکت در مکزیک طی این سالها کم و بیش ادامه داشته است. از سوی دیگر اوپل به عنوان یکی از شرکت های زیرمجموعه پژوسیتروئن، دو سال پیش از بازار روسیه خارج شد، اما به گفته تاوارس، نیم میلیون اوپل حاضر در جاده ها و خیابان های روسیه، فرصتی چشم نواز را برای بازگشت این شرکت به بازار روسیه فراهم کرده اند. گروه پژوسیتروئن موفق شده در سال 2018 میلادی، سه میلیون و 880 هزار دستگاه خودرو را به فروش برساند که نسبت به مدت مشابه سال قبل، 6.8 درصد رشد را نشان می دهد. در آمد این گروه در سال 2018، بالغ بر 64 میلیارد پوند بوده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد