موضوعات داغ

راهنمای خرید پورشه باکستر از سایت دیوار

عکس مطلب اول
پورشه باکستر اولین خودرو جاده‌ای رودستر شرکت پورشه بعد از مدل افسانه‌ای اسپایدر 550 است که در سال 1996 به بازار عرضه شد. این خودروی دو سرنشینه موتور وسط در دسته خودروهای اسپرت قرار می‌گیرد و دارای پلتفرم مشترکی با پورشه کایمن است. از زمان عرضه پورشه باکستر در سال 1996 تا سال 2003 و معرفی نسل اول پورشه کاین، آمار فروش پورشه باکستر این خودرو را به محبوب‌ترین مدل پورشه در جهان تبدیل کرده بود با این حال از نظر تعداد هیچگاه فروش این رودستر اسپرت نتوانست آمار بالایی را ثبت کند و حداکثر به حدود 20 هزار دستگاه در سال رسید. بعد از معرفی خودروهای خانوادگی‌تر از محبوبیت مدل‌های اسپرت مانند باکستر کم شد تا جایی که فروش آن در سال‌های اخیر به کمتر از 8 هزار دستگاه رسیده است.
اولین نمونه از پورشه باکستر ها در سال 2010 وارد ایران شد و توانست محبوبیت خوبی بین جوانان ثروتمند ایرانی پیدا کند اما میزان فروش پورشه باکستر در ایران نیز مانند بازار جهانی آن چندان آمار بالایی را ثبت نکرد. با این حال به دلیل وجود تریم‎های مختلف از این خودرو که دارای موتور 2 لیتری بودند پورشه باکستر مشکل چندانی از لحاظ ممنوعیت ورود نداشت و نسل 4 آن نیز با کد 718 وارد ایران شده است. به طور کلی خرید پورشه باکستر بیشتر مناسب افراد جوانی است که به دنبال یک خودرو لوکس و پرسرعت هستند و می‌خواهند هیجان راندن یک خودرو نیمه مسابقه‌ای را در خیابان‌های شهر تجربه کنند. در حال حاضر در سایت دیوار 4 مدل مختلف از پورشه باکستر دیده می‌شود که مربوط به نسل قبلی و جدید این خودرو است. نسل جدید با نام 718 و 718 S شناخته می‌شود و مدل 6 سلیندر ساده و 6 سیلندر s نیز مربوط به نسل قبل است. در ادامه به بررسی شرایط پورشه باکستر در نمونه‌های مختلف از سایت دیوار خواهیم پرداخت.
پورشه باکستر

پورشه باکستر

خرید پورشه باکستر 6 سیلندر ساده و 6 سیلندر s از سایت دیوار
اولین نمونه پورشه باکستر وارد شده به ایران از نوع 6 سیلندر ساده بود که در واقع نسل دوم باکستر 987 محسوب می‌شود. این مدل همانطور که از نام آن پیدا است به موتور 6 سیلندر خطی 2.8 لیتری مجهز شده است که توانایی تولید 255 اسب بخار نیروی خروجی را دارد. با این که مدل دستی این خودرو نیز به بازار عرضه شده است اما در بازار خرید و فروش پورشه باکستر ایران تنها مدل 7 سرعته اتومات pdk در دسترس است که ترکیب آن با موتور قدرتمند این خودرو سبب شده است شتاب خودرو به 5.5 ثانیه برسد. قیمت پورشه باکستر 6 سیلندر ساده در سایت دیوار از 600 میلیون تومان شروع و تا 700 میلیون تومان نیز می‌رسد.
پورشه باکستر

پورشه باکستر

پورشه باکستر 6 سیلندر s نیز مربوط به نسل دوم باکستر 987 است که به موتور قدرتمندتر 3.5 لیتری مجهز شده است. خروجی این موتور 310 اسب بخار است که مانند نمونه قبلی به یک گیرکس 7 سرعته اتوماتیک منتقل می‌شود. این موتور قدرتمندتر سبب شده است شتاب نسخه 6 سیلندر S به زیر 4.9 ثانیه برسد و با نهایت سرعت 270 کیلومتر در ساعت آن را به یکی از سریع‌ترین خودروهای ایران تبدیل کند. قیمت پورشه باکستر 6 سیلندر s در سایت دیوار در حدود 850 تا 900 میلیون تومان است.
پورشه باکستر

پورشه باکستر

خرید پورشه باکستر 718 و 718 s از سایت دیوار
پورشه باکستر 718 نسل چهارم این خودرو محبوب است که از سال 2016 به بازار ایران راه پیدا کرد. این مدل به دلیل داشتن موتور 2 لیتری بعد از حدود 3 سال از ممنوعیت ورود خودروهای لوکس با حجم موتور بالای 2.5 لیتر توانست مجدداً مجوز حضور در بازار ایران را پیدا کند. نسل چهارم در مقایسه با نسل قبلی تغییرات ظاهری چندانی پیدا نکرد و تفاوت اصلی در طراحی این دو مربوط به وجود یک‌تریم سیاه در عقب خودرو و چراغ‌های جدید است. اما فضای درون خودرو با اضافه شدن نسل جدید سیستم PCM، فرمان چرمی با قابلیت انتخاب مود ها رانندگی اسپرت و اسپرت پلاس به همرا چند به روز رسانی دیگر تغییرات بیشتری نسبت به طراحی ظاهری به خود دیده است. پورشه باکستر 718 با موتور 2 لیتری خود توان تولید 296 اسب بخار را دارد و با 3 جعبه دنده مختلف دستی 6 سرعته، pdk 7 سرعته و pdk اسپرت 7 سرعته به بازار عرضه شده است که در صورت جعبه دنده pdk اسپرت 7 سرعته شتاب خودرو به 4.4 ثانیه خواهد رسید. به این ترتیب خرید پورشه باکستر 718 شما را صاحب خودرو مدرن‌تری خواهد کرد که نسبت به نسل قبلی خود بسیار سریع‌تر است. قیمت پورشه باکستر 718 در حال حاضر حدود 1 میلیارد 200 میلیون تومان است.
پورشه باکستر

پورشه باکستر

فروش پورشه باکستر 718 S به دلیل موتور قدرتمندتر 2.5 لیتری آن شرایط بهتری از 718 ساده داشته است. این مدل در همه موارد تقریباً مشابه با مدل 718 است اما از لحاظ قدرت موتوری کاملاً یک سر و گردن عملکرد بهتری ارائه می‌کند. موتور 2.5 لیتری پورشه باکستر s توان تولید 361 اسب بخار را دارد که نیرو خود را در اختیار یکی از 3 جعبه دنده گفته شده برای مدل قبلی قرار می‌دهد. به این ترتیب شتاب این مدل در بهترین حالت تنها 4 ثانیه خواهد بود که آن را به سریع‌ترین مدل باکستر وارد شده به ایران بدل می‌کند. حداکثر سرعت این خودرو نیز حالا به 290 کیلومتر در ساعت رسیده است که حدود 5 کیلومتر سریع‌تر از مدل قبلی است. قیمت پورشه باکستر 718 s در سایت دیوار حدود 1 میلیارد و 400 تا 1 میلیارد 850 میلیون تومان است.


منبع :‌ویرلن

این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/12/13
مگه راهنما داره، خوب می‌ره می‌خره دیگه ... :))