موضوعات داغ

اوپل اینسیگنیا خودرویی برای خانواده

عکس مطلب اول
تهران/browse/ماشین-سواری/خودرو/وسایل-نقلیه/?query=0,اوپل&shouldSelectCity=yes">اوپل اینسیگنیا خودرویی خانوادگی با سایز متوسط است که با طراحی منحصربه‌فردش فضای بازی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.
کارخانه اوپل آلمان که در سال 1929 توسط آدام اوپل تأسیس شده، تولید این ماشین از آگوست 2008، به‌عنوان جایگزینی برای «وکترا» و «سیگنوم» آغاز نمود. این ماشین در انگلستان تحت عنوان «واکس هال Vauxhall»، در آمریکای شمالی و چین «بیوک رگال» شناخته می‌شود.
در شیلی نیز با توجه به خاستگاه « اینسیگنیا» و روح وکترا که در آن دمیده شده است، این خودرو را با نام « شورلت وکترا» می‏شناسند. اینسیگنیا در راسلزهایم آلمان تولید شده و در پیست مشهور نوربرگ رینگ آزمایش شده است.

اینسیگنیا برای نخستین بار در نمایشگاه موتور فرانکفورت 2003 رونمایی شد. اما تولید آن به دلیل وزن بالا و همچنین قیمت اینسیگنیا، تا سال 2008 به‌صورت تجاری آغاز نشد. در این مدت مطالعات کاملی بر روی این مدل انجام شد و با الهام از اوپل وکترا این مدل به تولید انبوه رسید.اینسیگنیا در سال 2008 در نمایشگاه بین‎المللی موتور بریتانیا رسما کار خود را تحت عنوان اوپل/ واکس هال شروع کرد.
در طراحی هوشمندانه این خودرو اتاق ماشین1.2 اینچ بزرگتر از وکترا می‎باشد. تولید اینسیگنیا بر پایه پلتفرم اپسیلون II بوده که پیش از این در مدل‎های دیگری مانند Saab 9-5 و شورلت مالیبو مورد‎استفاده قرار گرفته است. مدل 6.2 لیتری توربوشارژ V6که قبلا در وکتراopc ، استفاده می‎شد، از ابتدای سال 2009، در مدل opc اوپل اینسیگنیا نیز به کار می‎رود.
این خودرو، از زمان رونمایی بیش از 50 جایزه ملی و بین‎المللی همچون " بهترین ماشین اجرایی" در انگلستان و اسلونی، " بهترین ماشین خانوادگی" در ایرلند و " بهترین ماشین از منظر مصرف کنندگان" در انگلستان، استرالیا، دانمارک و پرتقال؛ را از آن خود کرده است.

اینسیگنیا با دو موتور 2.8 و 2 لیتری توربو تولید شده که البته در ایران با موتور 2 لیتری وارد کشور شده است و توسط شرکت توان خودروی جی عرضه می‎شود.
آخرین مدل اینسیگنیا در سال 2018 با حجم موتور 2 لیتر، 4 سیلندر، 16 سوپاپ، 200 اسب بخار قدرت و گیربکس 6 سرعته دستی یا اتوماتیک تولید شد. این مدل دارای بیشبنه سرعت 235 کیلومتر در ساعت است و ادعا شده است که در 7.7 ثانیه به شتاب 100 کیلومتر در ساعت می‎رسد. مصرف سوخت این خودرو، 6.3 لیتر در هر 100 کیلومتر ( که البته برخی آن را 7.3 لیتر گفته‎اند) و آلایندگی آن نیز 145 گرم دی اکسید کربن در هر کیلومتر اعلام شده است. سیستم پیشرانه اینسیگنیا به یک فیلتر ذرات مجهز بوده و می‎تواند استانداردهای آلایندگی یورو TEMP-D6 را پاس کند.

برای ایجاد حس رانندگی اسپرت ، شرکت اوپل، اینسیگنیا را به شاسی تقویت شده فلکس راید، سیستم تمام چرخ محرک جدید، لاستیک‎هایی به چسبندگی بالا با رینگ‎های پهن و جعبه دنده هشت سرعته خودکار جدید به همراه پدال‎های تعویض دنده پشت فرمان ، مجهز نموده است.
از جذابیت‎های دیگر خریدوفروش اینسیگنیا می‎توان به سیستم اطلاعات سرگرمی جدید آن که در دو نسخه مولتی مدیا و مولتی مدیا ناوپرو ارائه شده، اشاره نمود. این سیستم دارای مانیتور 8 اینچی بوده و از سیستم‎های اپل کار پلی Apple car play ، Android Auto ، بلوتوث، رادیوی دیجیتالی DAB و کنترل صوتی پشتیبانی می‎کند.
امکانات ایمنی اینسیگنیا شامل 8 کیسه هوای ایمنی، رادار جلو، دوربین 130 درجه عقب، حسگرهای پارک جلو و عقب، سیستم کنترل پایداریESP، سیستم ترمز ضد قفلABS ، سیستم توزیع نیروی الکتریکی نیروی ترمزEBD ، سیستم ترمز موتورTC و ترمز پارک الکتریکی می‎باشد.
از دیگر آپشن‎های این خودرو نیز می‎توان به حسگر باران، حسگر فشار باد لاستیک‎ها، قابلیت تاشوندگی صندلی‎های عقب و قابلیت دسترسی به صندلی‎های عقب، بدنه کاملا گالوانیزه ضد زنگ، برف پاک‎کن یخ زدای جلو، چراغ‎های جلو هوشمند به خطوط جاده و خودروهای عبوری از روبه‎رو، شیشه‎های سولار، سانروف، گرمکن و سردکن صندلی‎های جلو وعقب، کمربندهای پیش‎کشنده سه نقطه‎ای، حسگر کیفیت هوا به همراه فیلتر ورودی هوا برای سرنشینان عقب، سیستم ورود و استارت بدون کلید و... اشاره نمود.


منبع : ویرلن

این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد