موضوعات داغ

بی ام و z4 2019؛ شاهکار همکاری با تویوتا

عکس مطلب اول
بی ام و z4 محبوب با تغییرات گسترده ای در نسخه 2019 به بازار رقابتی رودسترها وارد شده است. در نسخه جدید بی ام و از طراحی خاص‌تری برای یکی از محصولات پرطرفدار خود استفاده کرده است و آن را آیرودینامیک‎تر و اسپرت‎تر از قبل ساخته است. نسخه جدید دارای وزن کمتر و مرکز ثقل پایین‌تر است. علاوه بر این موتور قوی‌تر، رینگ‌های بزرگ‌تر، طراحی تهاجمی و عضلانی‌تر همه نشان از یک خودرو اسپرت تر دارد. استفاده گسترده از امکانات سری M نیز در بخش فنی این طراحی اسپرت را کامل کرده است.
برای ساخته شدن و فروش بی ام و z4 جدید باید از تویوتا ممنون باشیم؛ بی ام و از بازار رودسترها چندان راضی نبود و احتمال خارج کردن z4 از خط تولید وجود داشت. از طرفی تویوتا نیز برای ساخت سوپرا جدید خود پلتفرمی را در نظر نگرفته بود. بنابراین تصمیم بر این شد که سوپرا با امکانات و پلتفرمی شبیه به z4 روی خط تولید این خودرو در شرکت بی ام و تولید شود. به این ترتیب این همکاری نزدیک سبب می‎شد که هم سوپرا با امکانات بهتری وارد بازار شود و هم خط تولید بی ام و برای ساخت رودستر z4 نسبت به قبل پربازده‎تر باشد. در نتیجه حضور و فروش بی ام و z4 در بازار امروز نتیجه همکاری بی ام و با تویوتا است.
بی ام و z4 2019

بی ام و z4 2019

طراحی ظاهری بی ام و z4 2019
در طراحی ظاهری بی ام و z4 جدید پیشرفت‌ها و بهبودهای زیادی دیده می‌شود که به تعدادی از آن‌ها اشاره کردیم. در نمای روبه‌رو قرارگیری جلوپنجره دوقلو کلاسیک بی ام و با طراحی مدرن و جدید خودنمایی می‌کند. چراغ‌ها از نو طراحی‌شده‌اند و هماهنگی خوبی با سایر اجزای جلوی خودرو دارند. سپر با طراحی اسپرت و خطوط عمیق روی کاپوت که فرم خاصی را ایجاد کرده‌اند سبب شده‌اند ظاهر خودرو کاملاً تهاجمی باشد. نمای خودرو در کناره‌ها و به دلیل وجود رینگ‌های بزرگ و خطوط تیز و شارپ جذاب‌تر از قبل شده است. در نمای عقب خودرو نیز تفاوت‌های زیادی با نسخه قبلی دیده می‌شود و قرارگیری برند M نشان‌دهنده آن است که با خرید بی ام و z4 سال 2019 صاحب اسپرت‎ترین z4ساخته‌شده تابه‌حال خواهید شد. به‌طورکلی هماهنگی خوبی در همه بخش‌ها دیده می‌شود و کار بی ام در این زمینه بسیار خوب بوده است
.
بی ام و z4 2019

بی ام و z4 2019

طراحی داخلی بی ام و z4 2019
در اولین نگاه به داخل خودرو طراحی عجیب داشبورد توجه شما را جلب خواهد کرد که دارای خطوط برجسته و تیز و اشکال هندسی با زوایای نا مساوی است. پشت آمپر جدید و نمایشگری که درون یک متوازی‎الاضلاع قرار گرفته که جزو طراحی‎های جدید اضافه شده به این داشبورد است. صندلی‎های راحت چرمی که کمی از بدنه خودرو بیرون زده‎اند نکته بعدی هستند که باید به آن توجه کرد. به طور کلی طراحی داشبورد و داخل z4 را در هیچ یک از سایر خودرو های بی ام و مشاهده نخواهید کرد و کاملا متفاوت است. اما iDrive، نمایشگر و تجهیزات ظاهری و کنترل های تهویه مطبوع دقیقا مشابه سایر خودرو های نسل جدید هستند. از لحاظ امکانات همه موارد مهم مانند گرمکن صندلی و گرمکن پشت سر به همراه انواع و اقسام امکانات رفاهی برای این مدل در نظر گرفته شده است. به این ترتیب بازار خرید و فروش بی ام و z4 شاهد نسل جدید با طراحی نوین و امکانات کاملی خواهد بود که احتمالا روی فروش این خودرو تاثیر مثبتی خواهد گذاشت.
مشخصات فنی بی ام و z4 2019
بی ام و برای سری جدید z4 های خود 4 مدل مختلف را در نظر گرفته است. مدل پایه سری جدید sDrive20i است که با موتور 2 لیتری 4 سیلندر توربو شارژ و توان خروجی 189 اسب بخار می تواند در عرض 6.6 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد. مدل بعدی sDrive30i است که با همان حجم موتور توانایی تولید 255 اسب بخار را دارد و شتاب آن نیز به 5.4 ثانیه رسیده است.
مدل اسپرت این سری M40i است که با موتور v6 3 لیتری به بازار عرضه شده است. احتمالا فروش بی ام و M40i به دلیل داشتن موتوری با توان خروجی 335 اسب بخار و سرعت 4.6 ثانیه به قصد برطرف ساختن نیاز جوانان خواستار یک خودرو سریع‎تر در دستور کار بی ام و قرار گرفته است. اما اگر در خاک ایالت متحده آمریکا قصد خرید بی ام و z4 را داشته باشید یک گزینه ویژه در اختیار شما خواهد بود. بی ام و M40i سفارش آمریکا با کد US موتور مشابه M40i معمولی دارد با این تفاوت که توان خروجی موتور در اینجا 382 اسب بخار است و شتاب نیز به 4.2 ثانیه رسیده است.
قیمت بی ام و z4 در مدل پایه از 49 هزار دلار شروع می شود که نسبت به بسیاری از رودسترهای موجود در بازار قیمت پایین‎تر و رقابتی دارد. ضمن این که احتمال حضور این خودرو در بازار های ایران نیز بسیار زیاد است اما نباید انتظار حضور نسخه M آن را در خیابان‎های شهرهای ایران داشته باشیم. با توجه به قیمت پایه این خودرو احتمالا قیمت بی ام و z4 2019 در ایران باید بین 800 میلیون تا 1 میلیارد تومان باشد. البته با توجه بازار خرید و فروش بی ام و z4 که از سال 2015 با افت شدیدی رو به رو شده است قیمت 750 میلیون تومانی نیز می‎تواند گزینه خوبی برای فروشندگان و نمایشگاه داران باشد.


منبع : ویرلن

این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد