موضوعات داغ

نگاهی به قیمت هیوندای سانتافه در بازار آزاد در یک ماه اخیر + جدول قیمت

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
دی ماه گذشته بود که در مطلبی، به بررسی قیمت هیوندای سانتافه در بازار آزاد پرداختیم. در آن مطلب ذکر شده بود که به واسطه ممنوعیت واردات و افزایش قیمت ارز طی سالی که گذشت، قیمت این شاسی بلند کره ای افزایش قابل توجهی پیدا کرده و به محدوده 400 الی 500 میلیون تومان رسیده است. با این حال، افزایش قیمت خودروهای داخلی، در کنار ادامه دار بودن ممنوعیت واردات و بسته بودن سایت ثبت سفارش، تاثیر خود را بر روی قیمت خودروهای وارداتی پر طرفدار و حتی کم طرفدار نیز گذاشته است.
هیوندای سانتافه

هیوندای سانتافه

در همین راستا، قیمت هیوندای سانتافه نسل سوم، شاسی بلند کره ای پرطرفدار به 700 میلیون تومان رسیده که سیصد میلیون تومان افزایش قیمت را در بهمن ماه نشان می دهد. توجه به این نکته ضروری است که اکثر سانتافه های موجود و صفر کیلومتر، مدل 2017 یا 2016 هستند، یعنی نسلی که مدتهاست تولید نمی شود و این نمونه ها، مدتها پیش در نمایشگاه های خودرو حاشیه خلیج فارس با تخفیفات و برای خالی شدن انبارها جهت ورود محصولات جدید، فروش رفته اند و مشتری نیازی ندارد که چنین مبلغ هنگفتی را بابت چنین خودرویی پرداخت نماید.
رقبای هیوندای سانتافه را در بازار ایران محصولاتی همچون تویوتا RAV4 ، کیا سورنتو و فولکس واگن تیگوان تشکیل می دهند. همچنین این خودرو با شاسی بلندهای ارزان قیمت تر چینی، نظیر چری تیگو7 یا بی وای دی S6 رقابت می کند و تا چندی دیگر جک S7 و محصولات دیگر چینی نیز به این رقابت افزوده خواهند شد.
هیوندای سانتافه

هیوندای سانتافه

نمونه های موجود از سانتافه نسل سوم در ایران، مجهز به موتور 2400 سی سی هستند که می تواند حداکثر قدرت و گشتاور به ترتیب 176 اسب‌بخار و 235 نیومتر در دورهای 6000 و 3750 دور در دقیقه ایجاد کند. این قدرت و گشتاور، در ترکیب با جعبه دنده، شتابی متوسط را برای این خودرو فراهم می آورد و بیشتر از آن که اسپرت باشد، خانوادگی و نرم محسوب می شود. دلیل این شتاب گیری متوسط، گیربکس کند هیوندای سانتافه است که در تعویض دنده ها تاخیر دارد و قیمت بسیار بالای آن، در بازار داخلی، ارزش خرید این شاسی بلند کره ای خوش چهره را زیر سوال برده است. واردات هیوندای سانتافه به بازار ایران، در سالهای اخیر توسط دو شرکت آسان موتور و کرمان موتور صورت گرفته است. در جدول زیر به بررسی قیمت هیوندای سانتافه در بازار آزاد پرداخته ایم:

جدول قیمت هیوندای سانتافه در بازار آزاد

جدول قیمت هیوندای سانتافه در بازار آزاد

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد