موضوعات داغ

عدم تعویض پلاک خودرو مشمول جریمه پلیس شد

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
سرهنگ علی اصغر مهری معاون عملیات ترافیک پلیس راهور اظهار داشت: هموطنان قبل از سفر نورزی اقدام به تعویض پلاک خودروی خریداری شده خود کنند تا در طول سفر با مشکلی مواجه نشوند.
به گزارش خودروبانک و به نقل از عصر خودرو، وی ادامه داد: خودروی خریداری شده در صورت عدم تعویض پلاک معایبی همچون خلافی بالای یک میلیون تومان، دستور قضایی، ایراد در اصالت ارکان یا اصالت اسناد داشته باشد که ممکن است در هنگام خرید از آن بی اطلاع باشید. حال در صورتی که شهروندان اقدام به تعویض پلاک خودروی خریداری شده نکنند مشمول جریمه 50 هزار تومانی خواهند شد. علاوه بر این جریمه اگر خودرو دارای اشکالات مطرح شده هم باشد، خریدار با مشکلاتی روبه‌رو خواهد شد.
سرهنگ مهری درباره ساعت کار مراکز تعویض پلاک در آستانه نوروز، گفت: از تاریخ 10 تا 20 اسفند تا ساعت 17 و از 20 تا پایان اسفند تا ساعت 19 خواهد بود. همچنین برای رفاه حال شهروندان تمام مراکز موظف هستند تا هر ساعتی که کار مراجعه کنندگان به پایان برسد، خدمات ارائه دهند.
سرهنگ مهری با هشدار به خودروهای فاقد مدارک مجاز، تصریح کرد: خودروهایی که مدارک مجاز مانند بیمه شخص ثالث و معاینه فنی ندارند برای دریافت آن تا قبل از سفرهای نوروزی اقدام کنند. همچنین خودروهایی که دستور قضایی مبنی بر توقیف دارند برای رفع توقیف خودروی خود اقدام کنند. البته ما به راهور استان‌ها و مسئولان ستاد راهور این موارد را اعلام کرده‌ایم تا به تمام شهروندان اطلاع رسانی شود تا در طی سفر با مشکلی مواجه نشوند.
معاون عملیات ترافیکی پلیس راهور ادامه داد: تجارت سال گذشته نشان می‌دهد برخی از خودروهای به دلیل دستور قضایی و خلافی بالای یک میلیون و یا نداشتن بیمه شخص ثالث به توقفگاه منتقل شده‌اند. همچنین رانندگانی که فاقد گواهینامه مجاز و یا بالای 30 نمره منفی دارند و یا بر اساس احکام قضایی از رانندگی منع شده‌اند از رانندگی آنها جلوگیری خواهد شد.
وی تاکید کرد که هدف پلیس جریمه کردن نیست و ما قبل از سفرها این موارد را اطلاع‌رسانی می‌کنیم تا مشکلی برای شهروندان بوجود نیاید. همچنین خودرویی که به دستور قضایی مجاز به تردد نیست و یا مدارک مجاز برای تردد را ندارد، نمی‌توان صرف با خانواده بودن از تخلف آنها چشم‌پوشی کرد، زیرا در صورت بروز حادثه بستگان شاکی خواهد شد که چرا اجازه تردد به آنها داده شده است.
وی در پایان بیان داشت: شهروندان می‌توانند با مراجع به سایت ۱۲۰ مبالغ جریمه خود را ببینند و به صورت اختیاری و موردی برخی از جرایم خود را پرداخت کنند تا در صورتی که مبلغ جریمه آنان یک میلیون تومان باشد، این مبلغ کاهش پیدا کند تا دستور توقیف لغو شود. البته برای پرداخت جریمه بیش از یک میلیون تومان باید به مراکز اجرائیات مراجعه کرده تا دستور لغو توقیف آنان صادر شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد