موضوعات داغ

لاگوندا، روش عجیب استون مارتین برای ساخت یک خودروی شاسی بلند

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
وابسته به جریانات چند سال اخیر صنعت خودروسازی و تحرکات دیگر شرکت‌های بزرگ خودروسازی از جمله مازراتی، بنتلی، جگوار، رولزرویس، لامبورگینی و ... در طراحی و تولید خودروهای شاسی بلند که در حال حاضر تمامی آنان به ثمر نشسته و همچنین دیگر تولید کنندگان خودروی اسپرت همچون لوتوس، شرکت خودروسازی استون مارتین هم برای تولید یک خودروی شاسی بلند لوکس و جذاب ابراز علاقه کرده بود و همین موضوع باعث شد تا رسانه های خبری فعال در حوزه خودرو حداقل برای ماهی یکبار شایعات مربوط به اولین شاسی بلند استون مارتین را پوشش دهند، تا اینکه بلاخره با شروع بکار جدیدترین دوره از نمایشگاه بین المللی ژنو 2019، کمپانی خودروسازی "استون مارتین" اولین برند شاسی بلند خود را معرفی کرد.
لاگوندا (Lagonda)، روش متفاوت استون مارتین برای طراحی و ساخت اولین خودروی شاسی بلند خود است و با تایید این شرکت، توسعه آن با سیستم محرک تمام الکتریکی خواهد بود و قرار است که رقیبی سرسخت برای تسلا مدل X و همچنین جگوار I-Pace باشد. هرچند خودروی شاسی بلند "استون مارتین لاگوندا All-Terrain" در صورت رسیدن به مرحله تولید، قیمتی چند صد هزار دلاری خواهد داشت و از نظر قیمتی قابل مقایسه با تسلا و جگوار نخواهد بود، اما از لحاظ فنی تسلا مدل X می‌تواند رقیب جدی‌تری باشد.

استون مارتین لاگوندا All-Terrain

استون مارتین لاگوندا All-Terrain


در حال حاضر شاسی بلند استون مارتین یک طرح کانسپت بوده و هنوز اطلاعات دقیقی از مشخصات فنی آن منتشر نشده است وتنها می‌دانیم که آینده این خودرو با سیستم‌های محرک تمام الکتریکی گره خورده است، اما موضوع مهم‌تر که خودروی شاسی بلند "استون مارتین لاگوندا All-Terrain" را مهم می کند، طراحی ظاهری آن خواهد بود که باعث شده این خودرو یک شاسی بلند لوکس، اسپرت و همچنین سایز بزرگ و جادار به همراه تجهیزات منحصربه فرد باشد.
همانطور که در تصاویر شاهد هستید، مفهوم جدید لاگوندا دارای 4 صندلی در داخل اتاق خود است و در قسمت جلوی آن یک کنسول دیجیتالی عجیب و فرمان یکپارچه مجهز به یک صفحه نمایشگر پیشرفته دیده می شود که نقش همان صفحه کیلومتر را با زاویه دید بهتر برای کاربران خود ایفا می‌کند. ویژگی مهم این خودرو طبق گفته استون مارتین، امکان چرخش صندلی های جلو اتومبیل به صورت الکترومغناطیسی خواهد بود و همین موضوع می تواند نشانگر وجود سیستم های پیشرفته رانندگی خودکار در این شاسی بلند پیشرفته باشد که هنگام چرخیدن سرنشینان جلو هدایت اتومبیل را برعهده می گیرد.
تنها اطلاعاتی که استون مارتین از مشخصات فنی اتومبیل ارائه کرده، الکتریکی بودن اتومبیل و همچنین نصب مجموعه باتری های آن در کف برای مدیریت بهتر وزن است. شرکت سازنده انتظار دارد که این خودرو تا سال 2022 میلادی به ایستگاه پایانی توسعه برای تولید برسد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد