موضوعات داغ

راهنمای خرید بی ام و X3 کارکرده

عکس مطلب اول
بی ام و X3 یک از خودروهای کلاس کراس‎اور کمپانی آلمانی بی ام و می باشد که از سال 2004 تولید آن آغاز شده است و تا به امروز 3 نسل متفاوت در مدل‎ها و تیپ‎های مختلفی از آن وارد بازارهای جهانی شده است.
نسل اول این خودرو که در سال 2004 روانه بازارها شد با طراحی و ظاهری زیبا و به شکلی لوکس و اسپرت رونمایی شد. این خودرو از یک موتور 6 سیلندر بهره برده بود و از امکاناتی مانند کنترل کروزر، سیستم Xdrive و هندلینگ عالی برخوردار بود اما نمی‌توانست ادعایی درزمینه آفرود داشته باشد که البته با این هدف هم تولید نشده بود اما در کلاس خودروهای SUV به‌عنوان یکی از بهترین‌ها جهان شناخته می‌شد چراکه سرعت، قدرت، شتاب و امنیت بالایی باشد. این نسل از بی ام و x3 تا سال 2010 با داشتن تغییرات جزئی تولید می‌شد.

اما نسل دوم این خودرو که از سال 2011 تا 2017 تولید شد در دو تیپ xDrive28i و xDrive35i روانه بازارها شد که در تیپ اول از یک موتور 6 سیلندر 3000 سی سی با قدرت 240 اسب بخار استفاده شد در حالی که دومی به یک موتور توربوشارژ 3 لیتری 6 سیلندر و گیربکس اتوماتیک 8 سرعته مجهز شده بود. در این نسل از رینگ‎های بزرگ‎تر نسبت به نسل قبل، طراحی جدید فضای کابین، سیستم کنترل اتوماتیک آب و هوا، چراغ‎های تطبیقی، سیستم پایداری هوشمند و سیستم های هوشمند دیگر استفاده کرد. با جایگزین شدن این دو تیپ در نسل دو با تیپ xDrive30i برای اولین بار از فرمان اتوماتیک و سیستم کنترل قدرت الکتریکی در این خودرو استفاده شد.
بی ام و X3

بی ام و X3

اگر قصد خرید بی ام و X3 را دارید باید بدانید که در نسل سوم اگرچه تفاوت بسیار زیادی با نسل قبلی خود از نظر طراحی ندارد اما استفاده از پکیج نورپردازی تطبیق‎پذیر با امکان گردش نور، طراحی بهتر پیشانی خودرو، جلو پنجره مشبک کلیوی جدید با ابعاد بزرگ‎تر، چراغ‎های مه‎شکن LED آن را از نسل قبلی خود متمایز کرده است. ضریب درگ این خودرو به نسبت نسل پیشین 0.29 کاهش داشته که باعث بهبود مصرف سوخت شده است. ابعاد خودرو در مقایسه با نسل قبلی خود بزرگ‎تر شده و وزن آن نیز پایین‎تر آمده است و تجهیزات و آپشن‎های بهترین استفاده کرده است. نسخه xDrive30i به عنوان نسخه پایه این نسل از یک پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر سود برده که توانایی تولید 248 اسب بخار قدرت را دارد و با استفاده از گیربکس 8 سرعته اتوماتیک خود حداکثر سرعت 210 کیلومتر بر ساعت را با شتاب اولیه 6 ثانیه به ثبت می رساند.
بی ام و X3

بی ام و X3

رقبای جهانی بی ام و x3
بی ام و X3 همانند سایر محصولات این کمپانی همواره رقبای سرسختی را مقابل خود از نظر کیفیت، امنیت، قیمت و آپشن‎ها در بازارهای جهانی می‎بیند که از مهم ترین این رقبا می توان به پورشه ماکان که دارای هندلینگ عالی و سیستم تعلیق پیشرفته بی نظیری می‎باشد، مرسدس بنز GLC که دارای طراحی شگفت‎انگیز و زیبا و قابلیت‎های دینامیکی منحصر به فردی است و آئودی Q5 با طراحی جذاب، هندلینگ راحت و امکانات عالی و همچنین فضای داخلی عالی خودنمایی می کند، اشاره کرد. البته رقبای دیگری نیز برای خریدوفروش بی ام وX3 وجود دارند که قطعا نمی توان هیچکدام از آنها را نادیده گرفت که مهم‎ترین آنها آلفارومئو استلویو، آکورا RDX، ولوو XC60، جگوار F-Pace، لکسوس NX و لندروور دیسکاوری اسپرت هستند که هر کدام دارای قابلیت‎ها و ویژگی‎های منحصر به فردی هستند که می‎توانند بی ام وX3 را در هر زمینه‎ای به چالش بکشند.
مزایای بی ام و X3 نسبت به سایر رقبای خود در بازارهای ایران
بی ام و x3 در قیاس با رقبای جهانی خودش در بازارهای ایران می تواند برتری محسوسی داشته باشد چرا که واردات این خودرو نسبت به سایر رقبا رونق بیشتری دارد، بازار کارکرده آن قطعا خیلی بهتر از این خودروها می‎باشد، قطعات این خودرو نسبت به سایر ماشین‎های نامبرده بیشتر در دسترس می‎باشد و از همه مهم‎تر میزان محبوبیت بسیار بیشتری نسبت به رقبای خود در میان ایرانیان دارد.
خریدوفروش و قیمت بی ام و X3 در بازارهای ایران
نسل اول و دوم خودروی بی ام و X3 در بازار ایران حضور پر رنگی داشته و همانطور که گفته شد بازار کارکرده بسیار خوبی دارد. قیمت بی ام و ‎X3 این خودرو با توجه به فاکتورهایی مانند میزان کارکرد، تعمیرات صورت گرفته، قطعات در دسترس و میزان سلامت بدنه و موتور در بازه قیمتی 200 میلیون تا 1.3 میلیارد تومان خرید و فروش می‎شود. البته مدل 2018 و 2019 این خودرو هنوز راهی به بازارهای ایران پیدا نکرده است.

منبع :‌ ویرلن

این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد