موضوعات داغ

فراگیر شدن استفاده از خروجی اگزوز جعلی در بین خودروسازان بزرگ جهان

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
شرکت های بزرگ خودروسازی برای ایجاد هویت و جذابیت در مقایسه با رقبا، طراحی محصولات خود را مورد توجه ویژه قرار می‌دهند. در بعضی موارد طراحی چراغ‌های LED با الگوهای طراحی داخلی بسیار خوب و جذاب است که اولین فاکتور زیبایی اتومبیل به شمار می آید و یک قسمت کاربردی در اتومبیل است، اما برخی دیگر از قسمت‌های اتومبیل در واقع هدف خاصی را دنبال نمی‌کنند و صرفا برای زیبایی اتومبیل طراحی شده است که حتی از مواد اصلی هم ساخته نشده است. حال پیرامون این موضوع و به بهانه شروع بکار جدیدترین دوره از نمایشگاه بین المللی ژنو 2019، در ادامه سعی داریم مروری بر خودروهای معرفی شده داشته باشیم که از خروجی های اگزوز جعلی برای زیبایی ظاهر آنان استفاده شده است و برخی دیگر تنها یک قاب کرومی در اطراف خروجی اگزوز هستند که جزییات بیشتر آن در تصاویر آمده است.

مرسدس AMG GT 63S

مرسدس AMG GT 63S


معمولا این مورد بیشتر از همه در خودروهای چینی دیده می شود، اما در واقع جالب است بدانید که حتی شرکت های بزرگ خودروسازی از جمله مرسدس بنز هم به چنین کاری دست زده است و در نمایشگاه ژنو شاهد معرفی چندین محصول از این خودروساز آلمانی هستیم که خروجی های کرومی رنگ اگزوز آنان بر روی سپر تنها جنبه تزئینی دارد و در پشت آن شاهد خروجی گردی شکل یا بیضی شکل واقعی اگزوز هستیم، به عنوان مثال خودروی مرسدس AMG GT 63S که به نظر می رسد 4 دهانه خروجی اگزوز کرومی دارد، اما با دقیق تر شدن بر روی آن می توان دید که در پشت این قاب جعلی اگزوز تنها 2 خروجی اگزوز بیضی شکل وجود دارد و حتی شرکت خودروسازی "بی ام و" نیز برای خودروی M 850i چنین کاری انجام داده و از خروجی اگزوز جعلی استفاده است، اما بیشتر از همه محصولات فولکس واگن و زیرمجوعه آن یعنی آئودی دیده می شود که خروجی اگزوز اصلی آن زیر سپر قرار گرفته و قاب های کرومی جعلی روی سپر جنبه تزئینی به خود گرفته است.

بی ام و M 850i

بی ام و M 850i


همانطور که می دانید، طراحی و نصب یک خروجی اگزوز ساده در عقب ماشین جالب به نظر نمی رسد و طراحی کلی اتومبیل را هرچقدر هم زیبا و هماهنگ باشد، تحت تاثیر قرار داده و زشت می کند. به همین دلیل بسیاری از شرکت های خودروسازی از خروجی های اگزوز جعلی استفاده می کنند تا به زیبایی مطلوب خود برسند. هرچند کمپانی خودروسازی مرسدس بنز پیش از این در تولید C کلاس و GLC و یا حتی شرکت خودروسازی لکسوس در تولید IS F و شرکت خودروسازی پژو در تولید 3008 از چنین کاری استفاده کرده بود تا تنها برچسب خروجی های اگزوز جعلی به پیشانی ماشین‌های چینی چسبانده نشود و حالا در نمایشگاه ژنو 2019، شاهد گروه دیگری از خودروسازان مطرح جهانی هستیم که بر روی محصولات آنان از خروجی اگزوز جعلی استفاده شده است که می توانید شاهد تک تک آنان در گالری تصاویر خودروبانک باشید.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/12/23
اون از طراحی حفره تو گوشی های جدید
اون از رفتن طراحی خارجی مرسدس بنز به سمت نزول
اینم ازین؛تکنولوژی چش شده؟؟:/
1397/12/23
رنو کولئوس 2016 هم اگزوزش به همین صورتی که توضیح دادین هستش .