موضوعات داغ

روش پلیس برای شناسایی پلاک‌های مخدوش تشریح شد

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهور تهران اظهار داشت: بر اساس ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی اگر فردی اقدام به تغییر ارقام و مشخصات پلاک وسایل نقلیه موتوری زمینی، آبی یا کشاورزی کند و یا پلاک وسیله نقلیه دیگر و یا پلاک تقلبی را بر روی وسیله نقلیه خود نصب کند و با علم اقدام به استفاده از این وسیله نقلیه کند و یا اگر کسی اقدام به انحاء در شماره موتور یا پلاک، شاسی کند و یا پلاک یا شماره شاسی حک شده توسط کارخانه را بدون مجوز از پلیس راهور تغییر دهد به شش ماه تا یک سال حبس محکوم می‌شود.
به گزارش خودروبانک و به نقل از عصر خودرو، وی ادامه داد: بر اساس این قانون اگر فردی ارقام یا مشخصات پلاک را تغییر یا دستکاری کند، این کار به عنوان اقدام مجرمانه خواهد بود. همچنین افرادی که آگاهانه این اقدام مجرمانه را انجام می‌دهند علاوه بر فرار از قانون، جریمه اقدام غیرقانونی خود را به حساب دیگر شهروندان می‌گذارد. اقدام این افراد باعث وارد شدن ضرر و زیان اقتصادی و اتلاف وقت دیگر شهروندان می‌شود. بر همین اساس در قانون برای این افراد ۶ ماه تا یک سال حبس در نظر گرفته شده است.
سردار مهماندار با اشاره به شناسایی افرادی که اقدام به مخدوش کردن پلاک وسیله نقلیه خود می‌کند، تصریح کرد: در اداره اجرائیات پلیس راهور فاتب در راستای طرح طاهر، همکاران ما به صورت مستمر اقدام به رصد و شناسایی این خودروها کرده و با شناسایی و احصای مشخصات آنان، مراتب را به دادسرای راهور فاتب برای سیر مراحل قضایی ارجاع خواهد داد. همچنین شناسایی پلاک‌های مخدوش از طریق رصد تصاویر دوربین‌های مستقر در سطح شهر و جداسازی پلاک‌های مخدوش صورت می‌گیرد.
رئیس پلیس راهور تهران در پایان بیان داشت: پلاک‌های مخدوش شده توسط پلیس قابل شناسایی بوده و افراد اندکی که اقدام به این تخلف می‌کنند از رصد و شناسایی پلیس دور نخواهند ماند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/12/20
وقتی بی عدالتی باشه و مردم هیچ جایگاهی در وضع قوانین و حق اعتراض به آن را نداشته باشند،‌اتفاقاتی از این دست میفته ،‌هر چند مجازات حبس و ... داشته باشه .
چرا کسی که ۴۰-۵۰ سال پیش خانه ای در مرکز شهر خریده ،‌الان باید داخل طرح ترافیک زندانی بشه یا با بدبختی و مصیبت خودشو برسونه به وسایل حمل و نقل عمومی داغون و از رده خارج !! بعد یه فرد دیگه با اتومبیلهای رنگارنگ زوج و فردش راحت توی شهر بیاد و بره و به دیگران فخر فروشی کنه !!!!؟؟؟؟
این قوانین از ریشه مشکل دارن ... مردم یادشون نرفته ،‌که قرار بود با اجرای هدفمندی یارانه ها ،‌ پولها برای ارتقای حمل و نقل عمومی هزینه بشه .... ولی همه دلارهای نفتی یا اختلاس شد یا صرف واردات خوردروهای لوکس و آنچنانی برای از ما بهترون شد ... مردم عادی هم بیشتر از قبل درمانده و گرفتار شدن !