موضوعات داغ

مصرف بنزین کشوربه ۸۸ میلیون لیتر در روز رسید

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
براساس آمار های منتشر شده میزان مصرف سوخت کشور روز به روز در حال افزایش بوده و بسیاری از کارشناسان معتقد اند که میزان مصرف سوخت باید به نحوی کنترل شود.
به نقل از وزارت نفت، امسال با افزایش میزان تولید سوخت در پالایشگاه‌های کشور، ظرفیت مناسبی برای ذخیره‌سازی فرآورده در کشور ایجاد شده است. راه‌اندازی فاز سوم پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج‌فارس سبب شده که حجم ذخایر بنزین کشور رشد قابل توجهی داشته باشد و در مقایسه با سال گذشته 400 میلیون لیتر افزایش را تجربه کند. از طرف دیگر گازوییل نیز در نیروگاه ها و انبارهای مخازن راهبردی ذخیره شده است. گازوییل ذخیره شده از تفاوت میزان تولید و مصرف روزانه این سوخت در کشور حاصل شده است. لازم به ذکر است که در سال جاری به طور متوسط روزانه 16 میلیون لیتر گازوییل در کشور ذخیره شده است که این رقم حاصل تفاوت تولید 98 میلیون و 200 هزار لیتر گازوییل و مصرف روزانه 81 میلیون و 800 هزار لیتری این سوخت است.
به گفته علیرضا صادق‌آبادی، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، در سال ٩٧ میانگین مصرف روزانه بنزین ٨٧ میلیون لیتر و میانگین تولید در بهمن سال ٩٧ روزانه ١۰٣ میلیون لیتر بوده که این ارقام نشان‌دهنده فاصله مطلوب تولید و مصرف است که البته بسیاری از کارشناسان ضمن تاکید بر فاصله مطلوب بین تولید و مصرف بر لزوم کنترل مصرف سوخت در کشور تاکید دارند.
بنا به گفته های رییس جمهور، میزان تولید بنزین در طی 5 سال گذشته حدودا 2 برابر شده است و کیفیت این سوخت نیز افزایش قابل توجهی یافته است.
گفته می شود که بیش از 120 میلیون لیتر در روز بنزین و گازوئیل با استاندارد یورو 4 و یورو 5 در اختیار مردم قرار می گیرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد