موضوعات داغ

احتمال تعطیل شدن حمل‌ونقل عمومی تهران

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
به گفته رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، در صورتی که دولت بیش از این سهم مالی خود در موضوع حمل و نقل عمومی را نادیده گرفته و پولی پرداخت نکند، شهرداری توانایی خود برای سروسامان دادن اوضاع را از دست داده و حمل و نقل عمومی تعطیل می شود.
به نقل از تسنیم، محمد علیخانی در مصاحبه با یکی از خبرگزاری های داخلی توضیح داد که کمبود واگن در مترو کاملا مشهود است به خصوص که این روزها حمل و نقل شخصی گران تر شده و مسافران اتوبوس و مترو افزایش یافته اند.
وی ضمن اشاره به افزایش مسافران مترو به دلیل ارزان بودن این نوع سفر عنوان کرد که هزینه طرح ترافیک و عوارض تعریف شده برای محدوده حلقه دوم یا همان زوج و فرد سابق تنها نمونه های کوچکی هستند که استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی به جای خودرو شخصی را توجیه می کنند.
گفته می شود طبق سیاستی که پیش‌بینی شده باید هزینه‌هایی که بابت عوارض پرداخت می‌شود صِرف توسعه حمل و نقل عمومی شود اما هنوز امکاناتمان به قدری افزایش نیافته که در دسترس باشد و همه نقاط شهر را پوشش دهد ولی همه تلاش‌ها برای تحقق این امر در حال انجام است.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در ادامه توضیح داد که ما به دنبال آنیم که در سال آینده با توجه به اعتبارات پیش بینی شده ناوگان حمل و نقل عمومی را توسعه دهیم. هرچند که هنوز در این راستا در وضعیت مطلوبی قرار نداریم اما نمی توان این ادعا که حمل و نقل عمومی گران است را قابل کرد.
وی در انتها خاطرنشان کرد که متأسفانه دولت سهم خود را در حوزه حمل و نقل عمومی نمی‌پردازد و به همین دلیل فشار زیادی به شهرداری وارد می‌شود. در صورتی که دولت بیش از این سهم مالی خود در موضوع حمل و نقل عمومی را نادیده گرفته و پولی پرداخت نکند، شهرداری توانایی خود برای سروسامان دادن اوضاع را از دست داده و حمل و نقل عمومی تعطیل می شود.
بنا به ادعای وی حمل و نقل عمومی در تهران ارزان و قابل رقابت با خودروی شخصی است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد