موضوعات داغ

ابطال 160 هزار کارت سوخت در سیستان و بلوچستان

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
بنا به گفته های احمدعلی موهبتی، تا کنون 160هزار کارت سوخت خارج از استان، در سیستان و بلوچستان ابطال شده است.
به نقل از ایسنا، استاندار سیستان و بلوچستان در نشست خبری با اصحاب رسانه که در خصوص این استان برگزار شده بود توضیح داد که یکی از اشکال های بزرگی که در زمینه قاچاق بنزین مطرح است این است که سوخت سهمیه بندی شده و کارت ها به سمت نقاط مرزی شیب پیدا کرده و این شیب آنقدر زیاد است که 85 درصد سوخت خارج شده از مرزهای کشور مربوط به خارج از استان سیستان و بلوچستان است. به عبارت دیگر سوخت هایی که از مرزهای زمینی این استان به خارج از کشور قاچاق می شود با استفاده از کارت های سوخت خارج از این استان جمع آوری می شود.
وی خاطرنشان کرد برای جلوگیری و مبارزه با قاچاق سوخت به این روش پیشنهاد می شود که به جای کارت سوخت از کارت خودرو استفاده شود.
موهبتی در خصوص جاده و امنیت راه های استان سیستان و بلوچستان نیز عنوان کرد که این استان 264 کیلومتر بزرگراه دارد که 1.6 بزرگراه های کشور شامل میشود. به علاوه 1883 کیلومتر راه اصلی نیز در این استان واقع است که البته با توجه به مساحت سیستان و بلوچستان این عدد کم بوده و از این بعد این استان پایین تر از شاخص های کشوری قرار دارد.
استاندار سیستان و بلوچستان در خصوص حوادث رانندگی این استان توضیح داد که 23 درصد از تلفات جاده ای این استان در محور خاش به زاهدان رخ می هد و با وجود آنکه حوادث در بزرگراه زاهدان - زابل کاهش یافته اما تلفات این محور بیشتر شده چرا که سرعت رانندگان زیاد است .

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد