موضوعات داغ

اولویت در فروش نقدی خودرو با کیست؟

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
سیده حمیده زرآبادی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت:اگر چه تکمیل ظرفیت فروش نقدی خودروسازان در چند دقیقه فریب نیست، اما باید راهکاری ارائه داد تا این خودروها به دست مصرف کنندگان واقعی برسد نه سوداگران. وی درادامه با انتقاد از فروش نقدی خودروسازان گفت: در فرش نقدی خودروسازان ممکن است مصرف کننده واقعی نتواند ثبت نام کند زیرا دلالان آماده استفاده از این فرصت بوده و بخاطر تجربه‌ای که دارند در عرض چند ثانیه خودروی خود را ثبت نام می‌کنند.
به گزارش خودروبانک و به نقل از ایران جیب، وی در ادامه افزود: وزارت صمت باید راهکاری ارائه دهد تا در فروش نقدی خودرو بدست خریداران واقعی برسد. یکی از راهکارها این است که اولویت خرید با کسانی باشد که در دو سال گذشته خودرویی خریداری نکرده‌اند.
مصرف کنندگان واقعی باید از فروش نقدی بهره مند شوند
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه تصریح کرد: تکمیل ظرفیت فروش نقدی خودروسازان در چند دقیقه فریب نیست، اما این فروش‌های نقدی باید به صورتی باشد که این خودروها به دست مصرف کنندگان واقعی برسد نه دلالانی که به دنبال سود بیشتر هستند.

اولویت در فروش نقدی خودرو با کیست؟

اولویت در فروش نقدی خودرو با کیست؟


سید حمیده زرآبادی در ادامه بیان داشت: مکانیزم ثبت نام در طرح های فروش فوری باید تغییر کند تا دست دلالان کوتاه شود. همچنین کسانی که در طول دو سال اخیر در طرح های فروش نقدی و پیش فروش ثبت نام کرده اند مشخص شوند تا امکان ثبت نام مجدد نداشته باشد.
الزام استفاده از کارت ملی در طرح های فروش مانع ورود دلالان نشد
عض کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به بی تاثیر بودن استفاده از کارت ملی درطرح های فروش گفت: دلالان به دلیل تجربه بالای خود در ثبت نام در طرح های فروش در چند دقیقه به راحتی خودرو ثبت نام می‌کنند و الزام استفاده از کارت ملی نیز تاثیری در کاهش ورود دلالان نداشته است.
وی در پایان با انتقاد از تاخیر در تشکیل کمیته‌ای برای بررسی مشکلات صنعت خودرو تصریح کرد: در جلسه کمیسیون صنایع مجلس با وزیر صمت قرار شد تا کمیته‌ای متشکل از نمایندگان کمیسیون های مختلف مجلس، خودروسازان و وزارت صمت تشکیل شود تا مشکلات صنعت خودرو و علل افزایش قیمت نجومی چهارچرخ ها بررسی شود، اما هنوز این کمیته تشکیل نشده است. در صورت تشکیل این کمیته تا حدودی مشکلات این حوزه ساماندهی خواهد شد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/1/10
فعلا که خودرو ساز داره سود میبره دلال خوده خودروسازه .این بهانه ها فقط برای اینه که چراغ خاموش افزایش قیمت بده. تو این یک ماهه ۴۰درصد گرون کردن و کسی هم پاسخگو نیست