موضوعات داغ

هشدار؛ فراگیر شدن فروش قطعات دست دوم به نام نو در بازار شب عید

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
سید مهدی کاظمی، سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی اتومبیل در صحبت‌های اخیر خود پیرامون قیمت قطعات یدکی اعلام کرده است که قیمت قطعات در حال حاضر نسبت به سال گذشته چندین برابر شده و اگر اتحادیه لوازم یدکی توان و بازوی نظارت کافی در اختیار نداشته باشد، نمی‌تواند مدیریت مناسبی بر روی بازار داشته باشد.
به گزارش خودروبانک و به نقل از عصر خودرو، سید مهدی کاظمی با اشاره به این موضوع که متأسفانه دست اتحادیه‌ها برای نظارت بر بازار فروش قطعات یدکی خودرو محدود است، اعلام کرد که اگر اتحادیه لوازم یدکی اتومبیل بازوی نظارت کافی در دست داشته باشد، بدون شک بازار فروش مدیریت مناسبی خواهد شد. این درحالیست که وقتی ما با یک فروشنده متخلف روبرو می‌شود، توانایی‌های ما فقط به گوشزد یا اخطار ختم می‌شود و اگر بخواهیم این واحد صنفی بسته شود، باید این موضوع را از اتاق اصناف و بعد از آن واحد نظارت اصناف پیگیری کنیم تا در نهایت پس از گذشت 6 ماه توانایی لازم برای برخورد با واحدهای صنفی متقلب را داشته باشیم. این درحالیست که اگر اتحادیه لوازم یدکی اختیار و توانایی کافی داشته باشد، در نخستین تخلف فروشنده مانع از ادامه فعالیت فروش آن خواهیم شد.

مواظب فروش قطعات دست دوم به نام نو باشید

مواظب فروش قطعات دست دوم به نام نو باشید


سید مهدی کاظمی در ادامه صحبت های خود اضافه کرد، متاسفانه به تعداد انگشت شمار موضوع فروش قطعات کارکرده به نام نو در سطح بازار دیده شده است که بدون شک ما برخورد لازم با این موضوع را انجام داده‌ایم، البته باید به این مورد توجه داشت که تمامی قطعات دست دوم فروخته شده بجای نو از سوی فروشندگان قطعات یدکی عمدی نیستند، اما از وجود این شرایط به شدت مخالف هستیم و با فروشندگان متخلف برخورد خواهیم کرد.
در پایان اگر قطعات در زمان مقرر ثبت سفارش و در زمان مناسب هم ترخیص شوند، به طور حتم ما شاهد کمبود قطعه در بازار نخواهیم بود و این موضوع به کاهش قیمت و یا کنترل قیمت لوازم یدکی در بازار کمک می‌کند. امروز کمبود قطعه نسبت به سال گذشته 50 درصد افزایش پیدا کرده است، اما نسبت به سه ماهه گذشته 20 درصد شده است که برای رفع آن گمرکات کشور باید اقدامات لازم را در جهت ترخیص آنان انجام دهند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد