موضوعات داغ

تفاوت لوازم یدکی اصل و کپی خودروهای آلمانی

عکس مطلب اول
دلایل اهمیت شناسایی لوازم یدکی اصل خودروهای آلمانی:
وقتی صحبت از تعمیر خودروهای آلمانی به میان می‌آید، خیلی طبیعی است که صاحبان این خودروها به دنبال بهترین قطعات و لوازم یدکی بی.ام.و، لوازم یدکی بنز و یا لوازم یدکی پورشه باشند تا بدین وسیله از عملکرد هر چه بهتر خودرو خود اطمینان حاصل کنند. با این حال آنچه بسیاری از این افراد نمی‌دانند این است که بالا بودن قیمت لوازم یدکی که خریداری می‌کنید، لزوما به این معنا نیست که این قطعات، بهترین لوازم یدکی خودروهای آلمانی هستند.
به همین دلیل شاید مطلب زیر بتواند در شناسایی لوازم یدکی اصل از کپی و فیک به شما کمک کند.

شناخت سازندگان لوازم یدکی بی.ام.و، و سازندگان لوازم یدکی پورشه
مسلما نیاز به گفتن این نکته نیست که بسیاری از قطعات و لوازم یدکی بی.ام.و و قطعات پورشه که در کارخانه‌های سازنده اصلی ساخته می‌شوند به نوعی ساخته می‌شوند که به راحتی روی خودرو سوار شده و بهترین کارآیی را برای خودروهای آلمانی به همراه داشته باشد. با اینحال باید بدانید که شرکت بی.ام.و اکثر قطعات خودروهایش را خودش نمی‌سازد. درست مانند تمامی کمپانی‌های خودرو سازی، کمپانی‌های آلمانی نیز بسیاری از قطعات و لوازم یدکی خودروهای بی.ام.و و پورشه نیز در کمپانی‌ها و شرکت‌های طرف سوم بیشماری در سراسر دنیا ساخته می‌شوند. پس از ساخته شدن این قطعات، این کمپانی‌های آن‌ها را به کارخانه‌های خود برده و در آنجا سرهم بندی خودروها صورت می‌گیرد.
بنابراین یکی از بهترین شیوه‌ها برای خرید لوازم یدکی اصل، شناخت سازندگان لوازم یدکی خودروهای آلمانی در سراسر دنیا است. بدین صورت می‌دانید که کدامیک از کارخانه‌ها و کمپانی‌ها طرف قرارداد شرکت بی.ام.و و پورشه برای ساخت قطعات این خودروها هستند.

لوازم یدکی

لوازم یدکی

منظور از لوازم یدکی اصل بی.ام.و، لوازم یدکی اصل پورشه و یا لوازم یدکی بنز چیست؟
لوازم یدکی اصل دقیقا مشابه قطعات اوریجینال روی خودروها هستند و روی آن‌ها نام و لوگوی بنز، بی.ام.و و پورشه دیده می‌شود.
مسلما استفاده از لوازم یدکی بنز، لوازم یدکی بی.ام.و و یا لوازم یدکی پورشه اصل به منظور تعمیر این خودروها بهترین کارآیی را به دنبال خواهند داشت اما از طرفی هزینه خرید این قطعات و تعمیر خودرو بسیار زیاد خواهد شد که دلیل اصلی آن برند لوازم یدکی خودروهای آلمانی است.

رابطه میان قیمت و کیفیت لوازم یدکی خودروهای آلمانی
بسیاری از افراد بر این باورند که هر چه قیمت قطعاتی که برای خودروی خود خریداری می‌کنند، بالاتر باشد به این معنا است که لوازم یدکی اصل خریداری کرده‌اند و بهترین گزینه را انتخاب کرده‌اند. اما گاهی ممکن است قطعات فیک و غیر اصل را نیز به همان قیمت به فروش برسانند.
علاوه براین، نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که قطعات OEM نیز به خوبی لوازم یدکی اصل عمل میکنند و از نظر قیمت و هزینه نیز بسیار مقرون به صرفه هستند و شاید برای برخی موارد بهترین گزینه به حساب بیایند. اما گاهی بسته به مورد یا مشکل پیش آمده در خودرو، ممکن است تنها استفاده از لوازم یدکی بی.ام.و و لوازم یدکی پورشه اصلی و جینیون کاربرد مقدور باشد.

لوازم یدکی OEM چیست؟
OEM مخفف عبارت "سازندگان قطعات و لوازم یدکی اوریجینال" است و به عبارت دیگر لوازم یدکی OEM در حقیقت توسط همان سازنده‌ای تولید می‌شود که لوازم یدکی بنز، لوازم یدکی بی.ام.و و پورشه اصلی را می‌سازد. قطعات OEM در همان کارخانه‌ها طرف سوم، با مواد اولیه مشابه و با روش‌های مشابه با قطعات اصلی و توسط همان افراد و پرسنل و با استفاده از همان ابزار و وسایل و ماشین‌آلاتی ساخته می‌شوند که لوازم یدکی اصلی ساخته شده‌اند.

تفاوت میان لوازم یدکی بی.ام.و و لوازم یدکی پورشه اصل با قطعات OEM
تنهای تفاوت میان قطعات اصلی با قطعات OEM این است که، لوازم یدکی اصلی خودروهای آلمانی روی خودرو سوار شده و دارای برند کمپانی خودروسازی است و این در حالی است که قطعات OEM فاقد آن برند هستند. و البته تفاوت فاحش دیگری که میان این دو وجود دارد بحث قیمت است. معمولا قسمت قطعات و لوازم یدکی OEM پایین‌تر است و بنابراین مقرون به صرفه هستند.

انتخاب قطعات مناسب خودروی شما
بهتر است انتخاب لوازم یدکی خودروهای آلمانی را به تعمیرکاری بسپارید که در این زمینه تخصص دارد. با وجود اینکه در بسیاری از موارد استفاده از قطعات OEM به لحاظ هزینه خیلی به صرفه‌تر است، اما گاهی بهترین گزینه برای خودروی شما نیست و تشخیص این امر با تعمیرکار است. گاهی در برخی شرایط، لوازم یدکی OEM کارآیی مناسب را ندارند و این اختلاف بسیار اندک چیزی است که فقط تعمیرکاران حرفه‌ای خودروهای آلمانی به واسطه تجربه خود به دست آورده‌اند. بنابراین پیش از فکر کردن به خرید لوازم یدکی بی.ام.و و یا لوازم یدکی پورشه بهتر است به فکر پیدا کردن یک تعمیرکار قابل اعتماد در زمینه تعمیر خودروهای آلمانی باشید و نظر او را در خصوص تعمیر خودروی خود جویا شود.

این مقاله توسط واحد محتوای سایت ایرانگان تولید شده و هرگونه کپی‌برداری از آن با ذکر منبع بلامانع است. این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد