موضوعات داغ

بررسی سدان های هیبریدی موجود در بازار خودروی ایران

عکس مطلب اول
همان‌طور که می‌دانید مشکلات زیست‌محیطی و کاهش ذخایر انرژی‌های فسیلی یکی از دغدغه‌های اصلی جامعه جهانی است. علاوه بر این افزایش قیمت سوخت در سراسر جهان سبب شده است که بسیاری از افراد ترجیح دهند خودروهای کم‌مصرف‌تر را برای کاهش هزینه‌های خود خریداری کنند. به همین دلیل از ابتدای قرن 21 شرکت‌های خودروسازی در تلاش هستند تا با ساخت موتورهای هیبریدی و کاهش مصرف سوخت خودروها هم باعث کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی شوند و هم به کاهش هزینه مصرف سوخت کمک کنند. به همین دلیل امروزه تعداد زیادی خودرو با موتور هیبرید در سراسر جهان ساخته می‌شود.
خوشبختانه خودروهای هیبریدی وارد ایران هم شده‌اند و نزدیک به یک دهه از حضور آن‌ها در ایران می‌گذرد. سدان‎های هیبریدی موجود در ایران عموماً دارای موتور بنزینی- الکتریکی هستند. همان‌طور که می‌دانید خودروهای هیبریدی نیاز به شارژ برقی جداگانه ندارند و انرژی الکتریکی خودرو در زمان حرکت تأمین می‌شود. به‌این‌ترتیب این خودروها مشکلی برای عبور مرور در ایران ندارند. در ادامه قصد داریم شما را با سدان‎های هیبریدی موجود در بازار ایران آشنا کنیم.
تویوتا پریوس

تویوتا پریوس

تویوتا پریوس
تویوتا پریوس اولین خودرو هیبریدی در جهان بود که به تولید عمده رسید. اما فروش تویوتا پریوس در ایران در سال 2016 آغاز شد. در این سال نسل سوم تویوتا پریوس با ظاهری خاص و طراحی مدرن وارد بازار ایران شد. این خودرو دارای یک موتور 1.8 لیتری 4 سیلندر با موتور الکتریکی است که توان تولید 121 اسب بخار نیرو را دارد. خرید تویوتا پریوس شما را صاحب یکی از کم‌مصرف‌ترین خودروهای جهان با مصرف 3.3 لیتر به‌صورت ترکیبی در 100 کیلومتر می‌کند. پریوس درواقع خودروی هیبریدی ارزان‌قیمت برای خانواده‌های با درآمد متوسط است اما در ایران به‌واسطه افزایش قیمت‌های شدید با سدان های نیمه لوکس بازار رقابت می‌کند. این مورد سبب شده است که بازار خریدوفروش تویوتا پریوس در سایت دیوار به شلوغی رقبای خود نباشد؛ اما همچنان طرفداران زیادی در ایران دارد. قیمت تویوتا پریوس در سایت دیوار در حدود 400 تا 500 میلیون تومان است.
تویوتا کمری هیبرید

تویوتا کمری هیبرید

تویوتا کمری هیبرید
تویوتا کمری یکی از محبوب‌ترین سدان‎های ایران است که نسخه هیبریدی آن نیز سال 2015 وارد ایران شده است. در مقایسه با پریوس تویوتا کمری دارای طراحی مورد قبول‌تری در نزد ایرانیان است و هم‌چنین ازلحاظ امکانات نیز در شرایط بهتری قرار دارد. به همین دلیل خریدوفروش تویوتا کمری هیبرید شرایط بهتری نسبت به پریوس دارد. موتور 4 سیلندر 2.5 لیتری بنزینی به همراه موتور الکتریکی که توان تولید 44 اسب بخار را دارد سبب شده است توان خروجی درمجموع به 200 اسب بخار برسد. این سدان نیمه لوکس با مصرف تنها 5.9 لیتر در 100 کیلومتر به‌صورت ترکیبی در مقایسه با سایر رقبای موتور بنزینی خود شرایط بسیار خوبی دارد. اگر قصد خرید تویوتا کمری هیبرید را داشته باشید می‌توانید از بین تیپ پایه le و لوکس xle گزینه موردنظر خود را انتخاب کنید. در حال حاضر قیمت تویوتا کمری تیپ le در حدود 430 میلیون تومان است و قیمت تویوتا کمری هیبریدی xle با امکانات بسیار بیشتر در محدوده 550 تا 630 میلیون تومان قرارگرفته است.
هیوندای سوناتا هیبرید

هیوندای سوناتا هیبرید

هیوندای سوناتا هیبرید
یکی دیگر از خودروهای سدان پرطرفدار ایران هیوندا سوناتا است که نسخه فیس لیفت و هیبریدی آن از سال 2017 وارد بازار ایران شده است. هیوندای سوناتا رقیب اصلی تویوتا کمری هیبرید است و هر دو خودرو دارای عملکرد و امکانات فوق‌العاده‌ای در نسخه لوکس خود هستند. تویوتا سوناتا هیبرید دارای موتور 4 سیلندر 2 لیتری با موتور الکتریکی است که درمجموع توانایی تولید 207 اسب بخار را دارد. مصرف ترکیبی هیوندای سوناتا جدید با رسیدن به زیر 5 لیتر از تویوتا کمری هیبرید نیز بهتر است. شتاب سوناتا هیبرید نیز نسبت به تویوتا کمتر شده و به 9.3 ثانیه رسیده است. امکانات بیشتر در بعضی از موارد را نیز باید به این لیست اضافه کنیم تا متوجه شویم هیوندای سوناتا داری ارزش خرید بیشتری نسبت به تویوتا کمری است؛ که این مورد روی فروش تویوتا کمری نیز تأثیر گذاشته است. در حال حاضر قیمت سوناتا هیبریدی در سایت دیوار بین 650 تا 700 میلیون تومان است و در نسخه صفر 2018 نیز در دسترس است.


منبع : ویرلن
این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد