موضوعات داغ

آغاز تولید آزمایشی پژو ۳۰۱ از اواخر سال 98

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
حسین نجاری، مدیرعامل ساپکو در یک نشست خبری اظهار داشت: برای تولید پژو ۳۰۱ حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد قراردادها منعقد شده است و این در شرایطی است که شرکت پژو باید بابت ترک ایران خسارت بدهد.
به نقل از پایگاه اطلاع رسانی عصر خودرو، وی با بیان این که از محل قرارداد سه جانبه ای که میان ساپکو، ایکاپ و قطعه سازان منعقد شده، باید 7 هزار میلیارد تومان خسارت تولید پرداخت شود که مسئولیت آن به عهده ایران خودرو است، تصریح کرد: ایران خودرو، طرف قرارداد قطعه سازان برای تولید این خودرو بوده و 60 درصد قطعات نیز داخلی سازی شده است.
مدیر عامل ساپکو در ادامه توضیح داد که هدف گذاری ساپکو افزایش 30 درصد عمق ساخت داخل ظرف 3 سال آینده خواهد بود و در همین راستا برنامه ساپکو خودکفایی در تولید مگا ماژول ها است چرا که برای افزایش میزان تولید و عرضه محصولات جدید راهی جز افزایش ساخت داخل نیست بر این اساس در نظر داریم سالانه کاهش 10 درصدی ارزبری داشته باشیم.
گفته می شود که بیشترین سهم خودروهای ناقص را پژو 206 و کمترین را آریسان دارد که با توجه به وجود 20 تا 25 هزار خودرو ناقص در ایران خودرو اگر شرایط فعلی ثابت بماند و تولید قطعات و داخلی سازی افزایش یابد انتظار بهبود در تولید روزانه خودرو می رود.
مدیر عامل شرکت ساپکو در مورد رنج قیمتی پژو ۳۰۱ نیز گفت: قیمت این محصول بالاتر از دنا پلاس خواهد بود.
به گفته وی، تا پیش از خروج پژو از ایران حدود ۶۴ درصد خودکفایی در تولید قطعات پژو ۳۰۱ پیش رفته بودیم و در حال حاضر نیز اجرای پروژه ساخت قطعات در داخل در حال پیگیری است.
پژو ٣٠١ در کلاس ابعادی C است و با کابینی که اندکی از پژو ٢٠٦ صندوق دار بزرگتر است که یک خودروی خانوادگی جمع و جور و اقتصادی محسوب می ‌شود. موتور EC5 این خودرو با قدرت ١١٤ اسب بخار در کنار گیربکس ٦ سرعته AT6 نیز تفاوت بسیار بزرگی با خانواده پژو ٢٠٦ ندارد هرچند که افزایش دو دنده در گیربکس و بهبود اندک قدرت موتور می تواند تا حدی محسوس باشد و باعث کاهش مصرف سوخت خودرو شود.
پژو ٣٠١ دارای امکاناتی نظیر، دارای کیسه‌های هوای جانبی و جلویی و پرده‌ای، تهویه مطبوع اتوماتیک، آینه‌های برقی، سیستم سانروف، سنسور پارک عقب و سیستم تثبیت کننده سرعت (کروز کنترل) / سیستم START/STOP است. این محصول با توجه به استاندارد آلایندگی یورو ٦ است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/12/23
سلام خسته نباشید یک سوال داشتم ایران خودرو ، 206 تیپ 2 پیش فروش تحویل اسفند رو با چه قیمتی تحویل مشتری میده 47 میلیون یا همین قیمت فروش فوری 66 میلیون ؟
ممنون