موضوعات داغ

ماه نورد تویوتا سال ۲۰۲۹ روانه‌ ماه خواهد شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
تویوتا خودروی جدیدی معرفی کرده که البته این خودرو مدل متفاوتی از تویوتا سوپرا جدید نیست. در واقع این خودرو ماه ‌نوردی مجهز است که تویوتا ادعا می‌کند سوخت آن از تکنولوژی‌های سلول سوختی و خودروهای الکتریکی تامین می‌شود. ماه نورد تویوتا چیزی شبیه پریوس یا میرای، اما در فضاست. این اولین محصول تولید شده‌ی قرارداد جدید بین تویوتا و آژانس اکتشاف هوافضای ژاپن است.
هیروشی یاماکاوا رئیس آژانس اکتشاف هوافضای ژاپن در این باره گفته است:
ماه‌ نوردهای مجهز با کابین‌های تحت فشار عناصری هستند که نقش مهمی در اکتشاف تکامل‌یافته و استفاده در سطح ماه دارند. طی همکاری ما با تویوتا، مایل هستیم از قابلیت‌های تکنولوژیک عالی تویوتا در این صنعت استفاده کنیم. ما منتظر سرعت‌بخشی به مطالعاتمان برای تحقق تولید این خودروی ماه‌ نورد مجهز هستیم.
ماه نورد تویوتا

ماه نورد تویوتا

شیگکی تراشی نایب رئیس تویوتا در این باره گفته است:
به عنوان یک مهندس، لذت بیشتری از همکاری داشتن در پروژه‌ای مربوط به ماه وجود ندارد. ما این کار را توسط تکنولوژی‌های مرتبطمان با خودروهای الکتریکی، مثل باتری‌های سلول سوختی و تکنولوژی‌های مرتبطمان با رانندگی بدون راننده و خودروهای خودکار انجام می‌دهیم.
طبق ادعای آژانس اکتشاف هوافضای ژاپن، این پروژه از ماه می ۲۰۱۸ آغاز به کار کرده و سازندگان امیدوارند این ماه‌ نورد را تا سال ۲۰۲۹ به فضا بفرستند.
همانطور که انتظار دارید، مسئله‌ی برد و قدرت در ماه هم مثل زمین مهم هستند. برد این ماه ‌نورد باید بیشتر از ۱۰۰۰۰ کیلومتر باشد، و به نظر می‌آید تویوتا قصد دارد از تکنولوژی سلول سوختی برای رسیدن به این هدف بهره ببرد.
تراشی اضافه کرده است:
سلول‌های سوختی که از روش‌های نسل پاک استفاده می‌کنند، خروجی آن‌ها فقط آب است، و به دلیل تراکم انرژی بالایش می‌تواند انرژی زیادی تولید کند، که آن‌ها را کاملا مناسب این پروژه کرده است.
اما برد تنها مشکل نیست، چون سطح ماه کاملا صاف و هموار نیست. این یعنی ماه ‌نورد باید قدرتمند هم باشد: ماه سطحی پیچیده با دهانه‌های آتش‌فشانی، صخره‌ها و تپه‌ها دارد. همچنین در آن اشعات رادیواکتیو و شرایط خاص آب و هوایی وجود دارد که از شرایط روی زمین خیلی شدیدتر است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد