موضوعات داغ

آخرین گردهمایی کیا و هیوندای سواران در سال 97

عکس نویسنده
آریا محسنی
نویسنده و عکاس
عکس مطلب اول
روز گذشته مجتمع تجاری پلازا تهران میزبان تعدادی از اعضای کیا سواران و هیوندای سواران بود. این برنامه که به عنوان آخرین گردهمایی گروه کیا سواران و سوناتا سواران در سال 97 برگزار شد، میزبان حدودا 10 دستگاه انواع هیوندای سوناتا و 25 دستگاه انواع خودروهای کیا شامل نسل‌های مختلف کیا اسپورتیج، اپتیما و سراتو بود.
لازم به ذکر است که حامی مالی و اسپانسر برگزاری این گردهمایی توسط یکی از نمایندگی‌های مجاز دو برند هیوندای و کیا برگزار شد که به همین خاطر دارندگان خودروهای مذکور در خضور کارشناسان فنی این نمایندگی به بحث و تعامل و همچنین مطرح کردن برخی از مشکلات فنی خودروهای خود پرداختند.
یکی از خودروهایی که توجه بازدیدکنندگان و شرکت‌کنندگان را به خود جلب کرده بود، نسل جدید کیا اسپورتیج بوده که توسط کاور بدنه مشکی مات دیزاین شده است. این نسل از اسپورتیج که با پسوند QL شناخته می‌شود، عرضه آن به دلیل مصادف شدن با بسته شدن سایت ثبتارش ممنوعیت واردات خودرو به صورت بسیار محدودی وارد کشور شد. از همین رو می‌توان آن را خودرویی نسبتا خاص دانست که این روزها با قیمتی حدود 600 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.
گردهمایی کیا و هیوندای سواران

گردهمایی کیا و هیوندای سواران

هیوندای سوناتا تقریبا از سال 2007 در بازار ایران حضور دارد و در این مدت تنها در سال‌های ابتدایی خود با موتور شش سیلندر 3.3 لیتری به کشور وارد شد و بقیه مدل‌های این خودرو همگی 4 سیلندر 2.4 لیتری هستند. این خودرو تقریبا از زمان عرضه خود در بازار ایران همواره جزو موفق‌ترین خودروهای وارداتی بوده و هر روز نیز به طرفداران آن اضافه می‌شود. از طرف دیگر کیا اپتیما نیز که درست از همان سال‌ها وارد بازار کشور شد، سرنوشتی همچون برادر ناتنی خود یعنی هیوندای سوناتا داشته و تنها همان سال‌های ابتدایی با پیشرانه 6 سیلندر به بازار عرضه شد. اکنون این دو خودرو جزو پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین سدان‌های خانوادگی بازار هستند.
حضور نسل‌های گوناگون سراتو نیز از دیگر نکات قابل توجه در گردهمایی روز گذشته بود. زیرا به دلیل حضور نمونه‌های کوپ این خودرو در کنار نسخه‌های سدان، باعث شده بود تا سیر تکامل این سدان سایز متوسط کره‌ای به نمایش درآید.
لازم به ذکر است که دو برند هیوندای و کیا، سهم عمده‌ای از بازار خودروهای وارداتی را به خود اختصاص داده‌اند. از هیمن رو شاهد هستیم که انواع مدل‌های این دو برند در سگمنت‌های گوناگون، با استقبال بسیاری خوبی همراه بوده و آمار فروش بالایی را تجربه کرده‌اند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/12/25
به امید روزی که ماشین سفید مشکی نداشته باشیم یعنی حال بهم زن ترین رنگ ماشین میتونن باشن بخصوص سفیدخدا کنه ازین به بعد ماشین رنگی سواربشیم