موضوعات داغ

کدام خودروهای دوگانه‌سوز اجازه دریافت CNG ندارند؟

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
علی محمودیان رئیس اتحادیه کشوری سوخت جایگزین و خدمات وابسته اظهار داشت: بر اساس مصوبه اخیر هیات دولت مالکان خودروهای دوگانه سوز اعم از تبدیلی کارگاهی و کارخانه‌ای، ضمن ثبت نام و ورود مشخصات در سامانه جامع اطلاعات خودرهای گازسوز به نشانی www.irngv.ir با انتخاب یکی از مراکز مجاز نسبت به سلامت تجهیزات سوخت رسانی خود اطمینان حاصل کرده و کد مجاز سوخت گیری را اخذ کنند.
به گزارش خودروبانک و به نقل از عصر خودرو، وی ادامه داد: پس از تکمیل ثبت نام و تایید اطلاعات، به افراد نوبت داده شده و با مراجعه به یکی از مراکز مجاز و انجام تست‌های مربوط، گواهی سلامت سیستم سوخت رسانی برای خودروی آنان صادر می‌شود. همچنین خودروهای دوگانه‌سوز تبدیل کارگاهی پس از اخذ گواهی سلامت،‌ می‌توانند اطلاعات خودروی خود را در کارت و سند و سایر مدارک تغییر دهند.
محمودیان در ادامه بیان داشت: در کشور حدود 1500 واحد مرکز خدمات فنی خودروهای دوگانه‌سوز وجود دارد که 360 مرکز برای ارزیابی اولیه تجهیز شده و مجوزهای لازم را اخذ کرده‌اند. همچنین در این مراکز هر گونه تعمیر یا تعویض قطعه با رعایت تمامی استانداردها و زیر نظر متخصصان و کارشناسان سازمان ملی استاندارد صورت می‌گیرد.
وی درباره تعرفه صدور گواهی سلامت، گفت: تعرفه صدور گواهینامه حدود 50 هزار تومان است و حدود 2 میلیون خودرو نیز فراخوان شده‌اند. همچنین بخشی از هزینه‌های تجهیز و تعویض قطعات با موافقت هیات دولت توسط دولت پرداخت می‌شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد