موضوعات داغ

فروش خودرو پنج درصد زیر قیمت بازار، مسخره است

عکس مطلب اول
محمدرضا منصوری، عضو کمیسیون صنایع مجلس و نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی، در گفتگویی با خبرگزاری فارس، فروش خودرو پنج درصد زیر قیمت بازار را مسخره عنوان کرد. وی اعتقاد دارد کوتاهی سازمان تعزیرات در رسیدگی به مسائلی همچون کاهش کیفیت خودروهای داخلی و افزایش قیمت آنها، این اجازه را به خودروسازان داده است تا هر طور که می خواهند رفتار کنند. به گفته منصوری، سازمان تعزیرات وظیفه دارد جلوی گران فروشی را بگیرد.
وی اعتقاد دارد فروش خودرو با پنج درصد زیر قیمت بازار، به خودروساز اجازه می دهد قیمت محصولاتش را آنقدر بالا ببرد که خرید آن به یک رویا تبدیل شود. محمدرضا منصوری خواهان راه اندازی کمپین نخریدن خودرو از سوی مردم به واسطه گرانی خودرو شد. وی اعتقاد دارد استیضاح وزیر صنعت مشکلی را حل نمی کند، چرا که سیستم صنعت خودرو در کشور ما مافیایی بوده و در حالی که خودرو را به چند برابر قیمت جهانی به مصرف کننده می فروشیم، مجموعه خودروسازی بزرگترین بدهکاری ها را دارد.
عضو کمیسیون صنایع مجلس در بخش دیگری از سخنانش گفت: ممنوع کردن واردات خودرو به کشور در کنار نزول عرضه خودرو از سوی خودروسازان، به همراه سودجویی عده ای از عوامل اصلی برهم خوردن بازار خودرو در کشور هستند. وی اعتقاد دارد راه برون رفت از شرایط فعلی، افزایش تولید است و خودروسازان باید با فروش دارایی های مازاد خود، بخشی از بدهی خود به بانک ها را پرداخت کنند تا مدت زمان بیشتری را بتوانند سرپا بمانند.
منصوری اظهار کرد: در شرایط تحریم، خودروسازان داخلی باید از تنوع تولید پرهیز کرده و بر روی تولید انبوه محصولات پر فروشی همچون پراید و سمند تمرکز کنند. وی همچنین خواهان ورود قوه قضاییه به مسایل خودروسازان شده و خواستار بررسی این موضوع شد که چطور خودروساز داخلی که بازار کشور به مدت 40 سال است در انحصار آن قرار دارد، هم اکنون 80 هزار میلیارد تومان بدهی دارد؟ در شرایط فعلی، خودروسازان داخلی به صورت ماهانه هزار میلیارد تومان ضرر به همراه سود بانکی پرداخت می کنند. وی همچنین اذعان کرد: مجلس قدرتی در این زمینه نداشته و تشکیل هیأت تحقیق و تفحص از سوی این نهاد، هیچگاه کارایی نداشته و قوه قضاییه باید به صورت مستقیم وارد این موضوع شود.

نظرات کاربران

6 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/1/4
هیچ وقت نباید خودرو ساز رو مجبور کرد با قیمت خاصی خودرو تولید کنه بلکه باید انحصار را از بین برد و میزان عرضه را با تقاضا هماهنگ کرد.در غیر اینصورت هم اگر قرار هست خودرو ارزان به مردم بدیم باید خودروسازها رو از بورس خارج و دولتی اعلام کنیم و به ازای تولید هر خودرو دولت سوبسید بده.وگرنه در آینده نزدیک خودروساز ورشکسته و همین چندتا لگن هم ساخته نمیشه.۳۰ میلیارد دلار پول هم برای واردات خودرو وجود ندارد.
1398/1/4
به خدا حرف زدن از مافیا در مملکتی که داعی اسلام را دارد واقعا مسخره است. مقصر به نظر من بی کفایتی مجلس و نمایندگان پوپولیست و کم اعتقادات است.
1398/1/4
به جای الکی حرف زدن کاری کنن تا از این وضع خلاص شیم
تولیدات اشغال که حتی نمیتونه ایمنی سرنشیناشو تضمین کنه به چه دردی میخوره
حالا واس اونا هم سر دست میشکونیم...
1398/1/4
دورود به شرفت این نقش سازمان تعزیرات در گرون فروشی اقلام در سوپر مارکت ها ، میوه فروشی ها و مواد پروتئینی و .... هم فراموش شده و هرکی هر کاری دلش میخواد داره میکنه و مردم این وسط گیر کردن
1398/1/4
مسخره ممنوع بودن وارداته. مسخره انحصاری بودن بازاره. مسخره نداشتن امید به آیندس. مسخره بیکاری و بیپولیه.
1398/1/5
معنی رونق تولید یعنی چی؟من که به جای خرید وفروش دلار، تو شرکت ایران خودرو سرمایه گذاری کردم سهام خریدم دولتم باید حمایت بکند.