موضوعات داغ

آشنایی با پورشه ۹۱۱ کاررا؛ اسپرت ترین خودرو وارداتی در بازار ایران

عکس مطلب اول
پورشه ۹۱۱ کاررا در طی سال‌ها برای بسیاری از مردم تعریف متفاوتی داشته است؛ ولی الان وقتی می‌گویید ۹۱۱ توربو دارید دقیقاً می‌دانند که منظور شما خودرو پرقدرت، دو دیفرانسیل، با عملکرد بالا است که همیشه به عنوان یک ماشین کامل شناخته شده است. تمام ۹۱۱های جدید به صورت توربو عرضه می‌شوند. در مدل ۲۰۱۷ ویژگی‌های جدیدی اضافه نشده است به جز شاسی ۹۹۱ که سال ۲۰۱۲ عرضه شد؛ زیبایی پورشه هنوز هم در این خودرو موج می‌زند ولی برای اولین بار است که به طور کامل بازبینی شده است.
موتور این خودرو هنوز از نوع تخت ۶ سیلندر با ۳ لیتر حجم ولی با یک جفت خروجی به ۳۷۰ اسب بخار قدرت رسیده است که ۲۹ تا بیشتر از مدل سال قبل است و ۹۰ اسب بخار بیشتر از نسخه اصلی ۹۱۱ توربو است؛ دور موتور تا بیشتر از ۷۰۰۰ دور در دقیقه بالا می‌رود و با psi of boost۱۳ گشتاور آن تا ۴۴۸ نیوتون بر متر می‌رسد. خودرو ۹۱۱ کاررا دیگر موتور مخصوص به خود را ندارد، موتور توربو و با حجم ۳.۱ لیتر boost خودرو را تا psi۱۶ بالا می‌‌برد؛ قدرت این موتور ۴۲۰ اسب بخار است و هیچ توربو لگی ندارد که یکی از خصوصیات خودروهای منحصر به فرد است. اعداد به دست آمده در تست شتاب برای مدل es در ۰ تا ۶۰، ۳.۷ ثانیه و برای مدل پایه کاررا ۴ ثانیه ثبت شده است. این خودرو حداکثر توان خود را به کار می‌گیرد، خیلی زود واکنش نشان می‌دهد ولی در انتقال قدرت مثل ابریشم نرم و روان است و با فشار کوچکی روی پدال گاز قدرت زیادی تولید منتقل می‌شود. جعبه دنده ۷ سرعته دستی به طور استاندارد باقی مانده و با کلاچ دوگانه عالی حس خیلی خوبی دارد و تیک آف خیلی سریع‌تری را می‌تواند انجام دهد. دنده‌ها سبک هستند ولی تعویض دنده دقت مورد نظر را نیاز دارد، گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک pdk به صورت آپشن وجود دارد.
در قسمت بیرونی پورشه ۹۱۱ کاررا تغییرات کوچکی دیده می‌شود مثل: بامپرها، چراغ‌هایled جلو و عقب، یک اسپلیتر جدید اضافه شده و خودرو به گونه‌ای طراحی شده است تا هوا را به داخل کانال هدایت کند و توربوها را خنک کند؛ فلاپ‌های خنک کننده هم اضافه شده و یک اسپلیتر خاص که نیروی رو به پایین بیشتری تولید می‌کند. چرخ های عقب تر و ۳۹ سانتی متری هستند؛ صدا هم کمی فرق کرده ولی به اندازه‌ای نیست که نظر شما را عوض کند، این صدا همیشه برای ما جالب بوده، شما متوجه نمی‌شوید این خودرو توربو است مگر اینکه از قبل آشنایی داشته باشید. مهم‌ترین دلیل استفاده از توربو به دست آوردن آمار بهتر در رده‌بندی مصرف سوخت دولتی است؛ ۳۲ کیلومتر برای شهر ، ۴۶ کیلو متر برای بزرگراه و ۳۷ کیلومتر به طور میانگین برای گیربکس دستی؛ ۳۵ کیلومتر برای شهر ، ۴۸ کیلومتر برای بزرگراه و ۴۰ کیلومتر به طور میانگین برای گیربکس اتوماتیک؛ شاسی استاندارد ۹۱۱ با کمک فنرها و میله‌های ضد چپ کردن تقویت شده است و با توجه به استانداردهای جدید قد این خودرو ۱ سانتی‌متر کمتر شده است. فرمان خودرو به خوبی مدل‌های قدیمی است؛ دقیق و مستقیم عمل می‌کند، بی عیب و نقص است و سریع به تنظیمات واکنش نشان می‌دهد. کیفیت کمک فنرها تغییر نکرده و تکان‌های بسیار کمی را در دست اندازها شاهد هستیم، بالانس خودرو خوب است و ظاهر قدرتمند و خشنی دارند. تولید قدرت آن فوق العاده است اما وجود توربو باعث شده که تعویض دنده آنقدرها حیاتی نباشد مخصوصاً وقتی که با سرعت بالا رانندگی می‌کنید؛ پیش آمادگی توربو باعث شده دیگر انفجار ناگهانی قدرت نداشته باشیم تا موقع رانندگی بخواهد افت کند. صندلی‌ها امکان تنظیم شدن در حالت‌های مختلف دارند و خیلی راحت هستند و حس و حال ماشین‌های جی تی به ۹۱۱ داده اند. فرمان یکی از فاکتورهای زیبایی طراحی داخلی است.
با توجه به اینکه سایت دیوار هم اکنون بزرگ‌ترین بستر درج آگهی رایگان خودرو به شمار می‌رود برای خرید و فروش خودرو پورشه ۹۱۱ کاررا مدل ۲۰۱۷ آگهی‌های بخش خرید و فروش خودرو مراجعه کنید.

منبع : ویرلن
این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد